روحانی در جلسه هفته آینده مجلس برای بررسی برنامه‌ها و رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش و میراث فرهنگی شرکت می‌کند

روحانی سه شنبه برای دفاع از دو وزیر پیشنهادی به مجلس می‌رود/ برای معرفی مونسان و حاجی میرزایی از نمایندگان استمزاج کردیم

قدس آنلاین: معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه مجلس هفته آینده درباره گزینه های پیشنهادی رییس جمهور برای تصدی وزارت‌خانه های آموزش و پروش و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جلسه دارد و رأی‌گیریخ واهد کرد، گفت: رئیس جمهور برای دفاع از وزرای پیشنهادی خود در مجلس حضور خواهد یافت.

حسینعلی امیری افزود: رای اعتماد بالای نمایندگان به دو وزیر پیشنهادی برای این دو وزرات‌خانه در سه شنبه هفته آینده، نقطه عطف همکاری مجلس شورای اسلامی و دولت خواهد بود.

وی با بیان اینکه طبق قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، بعد از یک هفته از روزی که وزرا معرفی می‌شوند جلسه علنی مجلس برای رسیدگی و رای اعتماد به وزرای پیشنهادی برگزار می‌شود، گفت : روز گذشته نیز با هیئت رئیسه مجلس صحبت کردم و جلسه علنی مجلس برای رای اعتماد به دو وزیر پیشنهادی روز سه شنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

امیری در پاسخ به خبرنگار قدس آنلاین با تأیید اینکه دولت برای معرفی مونسان و حاجی میرزایی از مجلس استمزاج کرده است، اظهار داشت:  در فرجه یک هفته‌ای باقیمانده با برنامه ریزی‌های معاونت امور مجلس، وزیران پیشنهادی معرفی شده در کمیسیون‌های تخصصی و فراکسیون های سیاسی حضور خواهند داشت و ضمن گفت‌وگو با نمایندگان مجلس دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود را مطرح کرده  به سوالات نمایندگان پاسخ می دهند.

 امیری با بیان اینکه در شرایطی که شدیدترین تحریم‌های ظالمانه نسبت به کشور اعمال می شود، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری می تواند در رونق اقتصادی کشور ایجاد اشتغال بسیار مفید و موثر باشد افزود: امروز صنعت گردشگری در دنیا بسیار مورد توجه است و با رای بالای اعتماد نمایندگان مجلس به آقای مونسان قدم‌های قابل توجهی در جهت رونق اقتصادی ارتقای سطح معیشت مردم برخواهند داشت.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش هم در شروع سال تحصیلی و در شرایطی که سازماندهی معلمان و دانش آموزان خیلی مهم و اساسی است که امیدواریم روز سه شنبه مجددا شاهد یک نقطه عطف دیگری برای همکاری های مجلس شورای اسلامی و دولت باشیم و این دو برادر عزیز با رای بالای نمایندگان محترم در دو وزارتخانه مسئولیت بپذیرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری درباره اینکه گفته شده بود احتمالا یک زن تصدی یک بوزارتخانه معرفی شود، اظهار داشت: در انتخاب وزیران دولت جنسیت برای رئیس‌جمهوری مطرح نیست. وی تاکید کرد: رئیس جمهوری بررسی‌هایی را  انجام می‌دهند که چه کسی می توانند در اجرای برنامه‌های دولت توفیق بیشتری داشته باشند و نتیجه بررسی ها و مشاوره های رئیس‌جمهوری انتخاب و معرفی این دو نفر بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.