جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: این نیرو در بهترین وضعیت آمادگی یگان های مختلف از نظر برخورداری از نیروی ورزیده و خبره و تجهیزات پیشرفته مورد نیاز قرار دارد.

نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در بهترین وضعیت آمادگی قرار دارد

به گزارش قدس آنلاین، امیر سرتیپ دوم ستاد نوذر نعمتی در مراسم پایانی هفدهمین همایش افراد برتر نزاجا در مشهد افزود: واحد های نیروی زمینی اعمم از پیاده، ادوات، زرهی، واکنش سریع، توپخانه و پهپادی در بهترین حالت آمادگی قرار دارند و در هیچ برهه ای بعد از انقلاب این نیرو مانند اکنون در آمادگی و اقتدار نبوده است.

وی اظهار داشت: در تازه ترین مورد تیر ماه گذشته وضعیت این نیرو در استان خراسان رضوی مورد ارزیابی های دقیق قرار گرفت و نمره مطلوب کسب کرد.

وی گفت: کارکنان این نیرو در اقصی نقاط کشور حرکات دشمنان و بد خواهان انقلاب را به دقت زیر نظر دارند و همه تحرکات آنها در طول شبانه روز رصد می شود و بر مبنای آن برنامه ریزی های آموزشی، تجهیزاتی  و آمادگی های رزمی برای نیروها انجام می شود.

امیر نعمتی افزود: بر اساس مفاد ۳۱ گانه طرح لبیک و ۱۳ طرح مصباح در حال اجرای برنامه های مدیریت نیرو هستیم که اجرای همه آنها به توانمندی بیشتر این نیرو در زمینه های مختلف منجر می شود.

وی اظهار داشت: سال گذشته هشت نمره ارتقای آمادگی را نسبت به گذشته کسب کردیم و در شاخص ۱۷ گانه ارتش در آمادگی رزمی در ۹ حوزه رتبه اول را به دست آوردیم که نشان از آمادگی خوب رزمی این نیرو دارد.

وی گفت: هدف اصلی اجرای طرح های لبیک ارتقای جایگاه نیروی انسانی در این نهاد و خانواده های آنان است و در آینده نیز همایش لبیک ۱۰ با هدف تجلیل از گروه دیگری از کارکنان نیروی زمینی ارتش و خانواده های آنان برگزار می شود و هر سه ماه یک بار نیز طرح خوبان و میثاق را در این نیرو با تجلیل از افراد برگزیده در زمینه های مختلف برگزار می کنیم.

امیر نعمتی افزود: نیروی زمینی ارتش در بیش از هزار کیلومتر از مرزهای ایران اسلامی شبانه روز در حال پاسداری از مام میهن و ارزش های انقلاب است و سال گذشته ماموریت های قابل توجهی در سه قرار گاه منطقه ای غرب، جنوب غرب و شمال شرق داشته  است.

وی اظهار داشت: رزمایش اقتدار ۹۷ بعد از چندین سال با یک قدرت بازدارندگی و تهاجمی بسیار قابل توجه و نیرومند در منطقه نصرآباد اصفهان با موفقیت انجام شد و تنها رزمایشی بود که مورد تقدیر کتبی قرارگاه حضرت خاتم (ص) قرار گرفت.

وی گفت: چند رزمایش و ماموریت های رزمی دیگری نیز داشتیم که همه دقیق و با موفقیت اجرا شد. علاوه بر این در چند عملیات مردم یاری شرکت کردیم که سال گذشته نیروهای زمینی تمام قرارگاه ها در بیست و هفتم اسفند به کمک مردم آمدند و به مدت بیش از چهل روز در مناطق بحرانی عملیات مردم یاری داشتند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی افزود: کسانی در این بحران کمک کردند که مرخصی داشتند اما با برگه مرخصی به محل خدمت مراجعه و به کمک هم میهنان آسیب دیده شتافتند حتی برخی بازنشستگان این نیرو نیز برای خدمت خود را معرفی کردند و در منطقه حاضر شدند.

وی اظهار داشت: برگزاری اینگونه همایش ها بیشتر جنبه تجلیل و تقدیر از همسران فداکار این نیروها دارد و کارکنان برگزیده این همایش توجه داشته باشند حال که به عنوان نیروی برتر انتخاب شده اند باید تلاش کنند این جایگاه را نگه دارند و آن را به عنوان یک الگو در زندگی ایرانی اسلامی بین همقطاران، خانواده ها و جامعه اسلامی ترویج کنند.

وی گفت: ما می توانیم الگوی سبک زندگی ایرانی اسلامی مد نظر رهبری باشیم، از خودمان شروع کنیم و به دیگران تسری دهیم. در کشوری که ۴۰ سال مورد تهاجم فرهنگی قرار دارد سبک زندگی ایرانی اسلامی ارتش یکی از بهترین هاست.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.