مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی گفت: مزار شهدای گمنام خواف پس از۷سال هنوز تکمیل نشده است و از طرفی به دلیل جانمایی نامناسب مکان دفن آنها، به دنبال جابه جایی آنها در یکی از پارک های سطح شهر خواف هستیم.

مزار شهدای گمنام خواف پس از ۷سال همچنان گمنام است /به دنبال جابه جایی مزار هستیم

حجت الاسلام حسین معصومی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: علی رغم اینکه شهرستان خواف در اردیبهشت ‌ماه سال ۱۳۹۰افتخار میزبانی از  ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس را داشت اما به دلیل اینکه جانمایی مکان دفن آنها به طور مناسب و در خور شان و مقام این شهیدان گمنام انجام نشد و ایراداتی به آن مطرح است، متاسفانه بعد از ۷ سال هنوز مزار آنها تکمیل نشده است.

وی تصریح کرد: از طرفی مرمت، بهسازی و ساخت مزار شهدای گمنام بر عهده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است ودر این باره با سردار یوسفعلی زاده نیز مطالبی را اعلام کرده ایم که وی نیز به دنبال تامین اعتبار برای این موضوع است.

حجت الاسلام معصومی بیان داشت: مکان دفن این شهیدان نیز در محل مناسبی نیست و به دور از شهر می باشد وهمچنین در نزدیکی کوه قرار گرفته است واز طرفی پاتوق و مرکز امنی برای برخی از افراد سود جو برای ارتکاب برخی جرائم شده است، از این رو  پیشنهاد جابه جایی و دفن آنها در یکی از پارک های سطح شهر خواف نیز مطرح شده است که بنیاد حفظ آثار به دنبال اجرای آن است و به محض تامین اعتبار اجرا خواهد شد.

وی افزود: انتظار می رود  برای ساخت مزار شهدای گمنام همه مسئولان همت کنند و از این طریق دین خود را به شهدا ادا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.