وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه اگر مذاکرات و گفت‌وگو برای حفظ برجام مورد قبول همه طرف ها باشد طبیعتا نتیجه بخش خواهد بود گفت: پیشنهاد مکرون برای احیای برجام مورد تایید پوتین است.

لاوروف: پیشنهاد مکرون برای احیای برجام مورد تایید پوتین است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از الغدپرس، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز(چهارشنبه) پس از دیدار با وزیر خارجه هند در مسکو در واکنش به پیشنهاد امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه مبنی بر کاهش تحریم های ایران در مقابل اجرای برجام گفت: گام ها برای حفظ توافق هسته ای باید بر اساس منافع همه طرف ها برداشته شود.


وی با اشاره به اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در رابطه با مساله حفظ برجام به طور مفصل گفت‌وگو کرده‌اند و پوتین پیشنهاد مکرون مبنی بر احیای برجام را تایید کرده: مذاکرات و مشورت در این راستا اگر مود قبول تمام طرف های عضو برجام از جمله ایران باشد طبیعتا نتیجه بخش خواهد بود و ما آماده هستیم که برای نتیجه بخش بودن این مذاکرات کمک کنیم.


رؤسای جمهوری فرانسه و روسیه، روز پنج‌شنبه تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.


پیش از این مکرون در حاشیه برگزاری نشست جی 7 در یک ناهار کاری با ترامپ طرح خود برای کاهش تنش با تهران را ارائه کرده که شامل کاهش تحریم‌های ایران با هدف ترغیب تهران به آمدن پای میز مذاکره است.


مکرون به ترامپ پیشنهاد داده است که ایران اجازه یابد به مدت محدود نفت خود را صادر کند. هدف این است که تهران ترغیب شود به اجرای تعهداتش در توافق هسته‌ای بازگردد و به‌علاوه ایران بپذیرد که درباره سایر موضوعات، از جمله موشک‌های بالستیکش مذاکره کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.