سردارمجید ایافت گفت : بزرگداشت سی و سومین سالگرد شهادت شهید کاوه و شهدای عملیات کربلای ۲ دهم شهریور ماه در محل مجتمع آیه های مشهد برگزار خواهد شد.

کاوه مصداق واقعی جوان مومن و انقلابی در بیانیه گام دوم رهبری است

به گزارش قدس آنلاین،  سردارمجید  ایافت دبیر ستاد مردمی برگزاری بزرگداشت سی و سومین سالگرد شهادت شهید کاوه و شهدای عملیات کربلای ۲ در نشست خبری در موسسه فرهنگی قدس گفت: به فرموده مقام معظم رهبری باید تاریخ شهادت و یاد شهیدان دفاع مقدس را زنده نگه داشت و بزرگداشت سالگرد شهداء کمتر از شهادت نیست.

وی با اشاره به ویژگی های شخصیتی شهید کاوه ، اظهار داشت:لشکر شهید کاوه ، یگانی با ۷ فرمانده شهید و جانباز است که در طول دفاع مقدس  بیشترین فرمانده شهید را داشته است واز این حیث نمونه است.  از طرفی  کاوه مصداق واقعی جوان مومن و انقلابی در بیانیه گام دوم انقلاب است و برگزاری ۳۳ سالگرد شهادت برای یک شهید ، یک استثناء است وکمتر در کشوری رخ داده است که عزم جدی خانواده شهید کاوه و همرزمانش برای برگزاری مراسم  در این موضوع تاثیرگذار بوده است.

ایافت با اشاره به اینکه شهید کاوه یک الگوی ایده آل برای جوان امروزی است، تصریح کرد: اولین سالگرد شهید در سال ۶۶و در خود جبهه و با حضور مقام معظم رهبری که آن زمان رئیس جمهور بودند برگزار شد و رهبری در آن مراسم با توجه به شناختی که از شهید کاوه داشتند اعلام کردند که شهید کاوه زمانی شاگرد ما بودند ولی الان استاد ما هستند. از طرفی شهید کاوه در طول جنگ تحمیلی گزارش های محرمانه را به طور شخصی نزد مقام معظم رهبری می بردند و ارتباط مستمری با رهبری داشتند ، حتی از شهید کاوه به عنوان معجزه انقلاب در بحث نظامی گری یاد می شود.

وی با بیان اینکه کاوه اعتقادی به مدیریت اتوبوسی که در شرایط فعلی تئوری بسیاری از مدیران است نداشت و در لشکر او از همه طیف ها و قومیت ها حضور داشتند، افزود: تاکنون ۲۴ محصول فرهنگی در باره شهید کاوه ساخته شده است که از جمله انها می توان به لوح فشرده زندگی و اندیشه این شهید با اسم حماسه، فیلم شور وشیرین، کتاب سردار آفتاب و انیمیشن یازده قسمتی حماسه یک دلاور اشاره کرد.

وی با بیان اینکه امنیت، استقلال و زندگی امروز ما مدیون شهیدان است، ادامه داد: برنامه های سی و سومین سالگرد شهید کاوه عصر روز پنج شنبه با رونمایی از المان جدید شهید که توسط شهرداری مشهد ساخته شده است در قطعه شهداء بهشت رضای مشهد آغاز می شودو سپس سرودخوانی توسط گروهی از نوجوانان با عنوان فرزند شهید  اجرا می شود و سپس این نوجوانان در گروه های ۵نفری این سرود را در ۲۰ نقطه تجمعی شهر از جمله فرودگاه مشهد، پارک ها ، پروما و صدا وسیما اجرا خواهند کرد.

ایافت افزود: سپس در همین روز نماز مغرب و عشاء در منزل پدری شهید در امام رضا۶۴که پایگاه دائمی فرهنگی شهید کاوه است برگزار خواهد شد .

وی ادامه داد: در ۱۰شهریور و همزمان با سی و سومین سالگرد شهید نیز مراسمی با حضور خانواده شهید، دوستداران ، مشتاقان، همرزمان و حتی گروهی از کردها و همرزمان این شهید در محل مجتمع ایه های مشهد برگزار خواهد شد و در تاریخ ۱۳شهریور ماه نیز مراسمی با عنوان بزرگداشت شهید کاوه و عملیات کربلای ۲ در شهر بیرجند اجرا خواهد شد.  

خواهر شهید کاوه نیز در این نشست خبری گفت: محمود کمترین تعلقات دنیوی و مادی را داشت.

وی افزود: شهید کاوه تا جایی که می توانست به خانواده کمک می کرد و ولایت مداری، ساده زیستی و کم توقع بودن از ویژگی های بارز وی بود به طوری که حقوق او در حالی که فرمانده یک لشکر بود با حقوق یک بسیجی برابر بود .   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.