همدان- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان از پیشرفت ۶۳ درصدی طرح آبرسانی به همدان خبرداد.

پیشرفت ۶۳ درصدی طرح آبرسانی به همدان

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، منصور ستوده گفت: طرح آبرسانی به همدان توسط قرارگاه خاتم الانبیا در حال انجام است و ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

ستوده با بیان اینکه در مجموع ۳۷ پروژه و طرح عمرانی با اعتبار حدود ۷۹میلیارد تومان داریم که البته تا انتهای سال مالی صددرصد افزایش پیدا می کند، عنوان کرد: هنوز اعتبارات متمرکز ابلاغ نشده و نسبت به سال قبل کل اعتبارات ۵۴درصد افزایش پیدا کرده و اعتبارات ملی استانی ۱۱۱ درصد افزایش یافته است.

وی در ادامه به ۴ پروژه مهم آبرسانی به شهر ها و صنایع به طول ۲۱۴کیلومتر اشاره کرد و گفت: عمده ترین آن آبرسانی به همدان با حجم مخازن ۱۹۰هزار مترمکعب است و دیگری نیروگاه برق آبی گاماسیاب با ظرفیت تولید ۲.۸ مگاوات است که در حال حاضر به بخش خصوصی واگذار شده است.

ستوده ادامه داد: دو پروژه دیگر هم به روش BOT به بخش خصوصی واگذار شده است که شامل پروژه تصفیه خانه آب شرب سرابی سد تویسرکان با ۲۳ میلیارد اعتبار بوده و در حال انجام است و ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه آب شرب سد کلان ملایر با حدود ۴۰میلیارد تومان اعتبار است.

وی همچنین درباره پروژه های مهم در حال اجرا تصریح کرد: خط انتقال آب شرب از سد سرابی به تویسرکان با ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی، خط آبرسانی از سد کلان ملایر با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی، تصفیه خانه آب شرب تویسرکان با ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی، تصفیه خانه آب شرب ملایر با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی، پروژه بزرگ آبرسانی به همدان با ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی، پروژه سد مخزنی گرین با ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی، سد خرمرود تویسرکان با ۲۶.۵ درصد پیشرفت فیزیکی و ساختمان سد نعمت آباد با ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی از جمله این پروژه ها است.

ستوده در پایان بیان کرد: در راستای اجرای طرح تعادل بخشی به منابع آبهای زیرزمینی، ۳۶۷۴ حلقه چاه غیرمجاز پر و مسدود شده که حاصل این کار جلوگیری از برداشت ۲۶۴ میلیون متر مکعب آب بوده است و ۴۴۴۷ کنتور هوشمند بر روی چاه های صنعتی، شرب و کشاورزی نصب کرده ایم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.