استاندار خراسان رضوی گفت: بر اساس آخرین آمار تولید و صادرات کالا در این استان افزایش یافته است.

رونق صادرات و تولید، خبر خوش استاندار خراسان رضوی در هفته دولت

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی امروز در نشست شورای اداری استان خراسان رضوی افزود: تولید کالا بویژه کالاهای صادراتی در استان ۵۰ درصد افزایش یافته و مصرف برق صنعتی که یکی از شاخص های رشد اقتصادی به حساب می آید نیز پنج درصد رشد داشته است.
وی اظهار داشت: در سفر ماه گذشته معاون رئیس جمهوری به این استان ۱۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه و طی دوره بعد از آن نیز ۵۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی و خدماتی در استان به بهره برداری رسید.
وی به ایجاد ۱۸ هزار فرصت شغلی در روستاهای استان اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین آمار تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ۹۷ هزار میلیارد تومان دربانک های استان سپرده گذاری شده که رتبه سوم کشور را در این زمینه به دست آورده ایم.
استاندار خراسان رضوی افزود: ۵۴ درصد سرمایه گذاری ها در استان انجام شده که باید سهم بیشتری از این سرمایه گذاری در استان جذب شود.
وی سیاست استان را همدلی و همزبانی دانست و اظهار داشت: همه ارکان حکومت در مسیر خدمت به مردم دغدغه دارند و تاکنون در حوزه حاشیه شهر مشهد و انتقال آب همکاری خوبی با آستان قدس رضوی صورت گرفته است.
رزم حسینی گفت: به استقرار امنیت پایدار معتقدیم و اگر افرادی به هر دلیل حقوقشان در استان تضییع شده باشد و تجمعی را مقابل استانداری یا دادستانی تشکیل دهند سیاست ما در قبال این افراد قانع کردن آنان و دفاع از حقوق مردم است.

شهیدان رجایی و باهنر الگوی مسئولان 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: شهیدان رجایی و باهنر ۲ عنصر شفاف و الگوی تمام عیار برای کارگزاران نظام هستند.  

ایت الله سید احمد علم الهدی افزود: مسئولیت های افراد با قطرات خون صدها هزار شهید امضا شده است، اگر انقلاب نبود مسئولین اجرایی کنونی در این موقعیت نبودند، این انقلاب بر پایه خون انسانهاست و برای تداوم آن خون شهدا جریان داشته است.  
وی اظهار داشت: هیچگاه در هفته دولت به استانداری نیامده ام اما امسال برای تبریک و قدردانی از استاندار به جلسه شورای اداری استان آمده ام.
وی از طرح مثلث توسعه اقتصادی استاندار تجلیل کرد و گفت: خوشحالی ما نه فقط برای اجرای این طرح است بلکه برای این است که استاندار می خواهد با ۸۶ شرکت معین فقر را در همه شهر ها و روستاهای کم برخوردار استان ریشه کن کند.
آیت الله علم الهدی افزود: این طرح علاوه بر اینکه طرحی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است، زمینه توسعه را برای همه استان فراهم می کند لذا همه مدیران باید در اجرای این طرح همکاری کنند.

وی خراسان رضوی را در مقایسه با سایر استان ها فقیر دانست و گفت: مشکل حاشیه شهر مشهد از مهاجرت عشایر کرمانج کلات و شمال مشهد و بلوچ ها در این منطقه ایجاد شده است زیرا همان عشایر متدین و مومن که بسیاری از گوشت کشور را در چراگاه های هزار مسجد تامین می کردند اینک دارای مشکلات اقتصادی شده اند.
امام جمعه مشهد افزود: به نظر من عمده مشکلات حاشیه شهر به دلیل تشخیص غلط در گذشته بوده است، افراد و کارشناسان تازه کار در زمینه آبخیزداری برای این مناطق تصمیم گیری کردند که منجر به قرق شدن همه مراتع آنان شد و ساکنان محلی آنها نیز روانه حاشیه شهر مشهد شدند.
وی با اشاره به اعلام ورشکستگی برخی کارخانه ها اظهار داشت: همه کارخانه ها تسهیلات بانکی گرفته اند و برخی با استفاده‌ از تسهیلات زود بازده در بخش های دیگر سوداگری کردند  که باید پاسخگو باشند که با این پول ها چه کرده اند و باید به این مسائل نظارت شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.