خوزستان- مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان از اعتبار حدود ۳۸ هزار میلیارد تومان به صورت تجمیع در بخش های مختلف اقتصادی برای ۵۰۰ طرح خبر داد و گفت: با اعلام وزیر کشور هر استان باید یک مرکز را برای تسهیل توسعه و اشتغال معرفی می کرد که برای خوزستان با مشورت استاندار شهرستان اندیکا معرفی شد.

۳۸ هزار میلیارد تومان طرح سرمایه گذاری در خوزستان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ رضا قیصی پور مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خوزستان شامگاه چهارشنبه ۶ شهریور ۹۸ در نشست خبری با اصحاب رسانه در نمایشگاه هفته دولت و دومین نمایشگاه کارآفرینی و اشتغالزایی خوزستان گفت: سامانه پایش و پیشرفت پروژه های اقتصادی استان یکی از سامانه های معاونت اقتصادی استانداری خوزستان برای شفاف سازی میزان پیشرفت طرح های سرمایه گذاری و اقتصادی در استان است.

قیصی پور یادآور شد: در این سامانه فعلا ثبت طرح های بالای ۵۰۰ میلیون تومانی را تعیین کردیم و شاید با گذشت زمان طرح های ریز را هم لحاظ کردیم.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه به پروژه های شهرداری های مختلف از جمله واحدهای بزرگ و مجتمع های تجاری ورود پیدا کردیم، یادآور شد: بر اساس آخرین گزارش سامانه ۱۹ دستگاه اجرایی در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات ورود اطلاعات را انجام و در همین راستا ۲۰ تفاهمنامه و ۲۸ قرارداد کوتاه مدت و بلندمدت را نیز پیگیری می کنیم.

قیصی پور افزود: بیش از ۵۰۰ طرح ثبت نام شده از سوی دستگاه ها با اعتبار حدود ۳۸ هزار میلیارد تومان به صورت تجمیع در بخش های مختلف اقتصادی با ظرفیت اشتغالزایی ۳۰ هزار نفری داریم که طرح عمده آنها پتروشیمی مسجدسلیمان، پالایشگاه بیدبلند بهبهان است.

وی بیان کرد: ۱۵ نیروگاه سیکل ترکیبی با تولید ۹ هزار مگاوات در حال احداث داریم که توان آنها به ظرفیت تولید برق استان افزوده می شوند؛ بخشی از این نیروگاه ها به به تأمین مالی از طریق فاینانس نیاز دارند و بخشی دیگر نیز در مسیر اخذ مجوز هستند.

وی با اشاره به تدوین برنامه عملیاتی توسعه سرمایه گذاری در استان، ادامه داد: طرح آمایش سرزمینی باید در همه کشور وجود داشته باشد که سازمان برنامه ریزی کشور متولی طرح ملی آن و سازمان های برنامه بودجه استانی نیز متولی این طرح در استان ها هستند.

قیصی پور تصریح کرد: در این طرح باید محل استقرار پروژه های بزرگ بخش خصوصی و دولتی را تعیین و در شورای برنامه ریزی استان مصوب کند.

وی افزود: آمایش سرزمینی خوزستان با کمک مشاوران در حال تهیه و تدوین است تا به یک طرح نهایی خوب برسیم که سرمایه گذاران با خیال راحت مزایای شهرهای مختلف را بدانند.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.