خوزستان- رئیس کانون کارآفرینی خوزستان با بیان اینکه ۳۷ درصد مشکل بیکاری استان با ۲۴۰ قانون مؤثر در توسعه کسب و کار به راحتی حل می شود، گفت: باید از ظرفیت شهرستانها برای صنایع تکمیلی استفاده کنیم.

 لزوم استفاده از ظرفیت شهرستان ها در صنایع تکمیلی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ احمد هرمز رئیس کانون کارآفرینی خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه درحاشیه  نمایشگاه هفته دولت و دومین نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی خوزستان شامگاه چهارشنبه اظهار کرد: کانون کارآفرینی استان خوزستان در ۲۶ شهرستان نماینده دارد که برای حضور در شورای اشتغال، جلسات کارآفرینی و ارائه مشاوره به کارآفرینان به فرمانداران شهرستان های معرفی شده اند.
وی افزود: نزدیک به ۲۴۰ قانون مؤثر در توسعه کسب و کار داریم که در صورت اجرایی شدن حداقل در استان بین ۳۰ تا ۳۷ درصد مشکل بیکاری را به راحتی حل می کنند ولی برداشت های سلیقه ای و موانعی که برخی مدیران بر سر راه تولید می گذارند، بیشتر ایجاد مشکل می کند.
رئیس کانون کارآفرینی خوزستان تصریح کرد: ۷۳ شهرک صنعتی در استان با چند هزار نفر شاغل داریم که برخی از واحدهای مستقر زیر ۵۰ درصد ظرفیت کار می کنند.
هرمز گفت: در صنعت، کشاورزی، شهرک های صنعتی و مشاغل خانگی برخی قوانین هنوز اجرا نشده که به صورت ویژه آنها را شناسایی و بررسی کردیم تا با اجرایی شدن آنها از کارآفرینان حمایت کنیم.
وی ادامه داد: خوزستان در نفت، گاز و پتروشیمی رتبه اول کشور و در تعداد رودخانه ها و کشاورزی نیز رتبه خوبی دارد که باید برای صنایع پایین دستی هر کدام از این حوزه ها سرمایه گذاری کرد ولی در حال حاضر آذربایجان و اراک در حوزه نفت و پتروشیمی برای صنایع تکمیلی فعالیت بیشتری دارند.
رئیس کانون کارآفرینان خوزستان با بیان این که برای صنایع پایین دستی یک مطالعه کاملا دقیق داریم، گفت: شهرستان های مختلف را برای صنایع پایین دستی شناسایی کردیم تا از ظرفیت هر کدام برای راه اندازی صنایع تکمیلی استفاده کنیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.