مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ دلیل عدم پرداخت مطالبات مالی بیمه و مراکز درمانی را عدم تأمین اعتبارات این بنیاد از سوی دولت اعلام کرد و گفت: البته رئیس بنیاد شهید از طریق هیأت دولت پیگر این موضوع است.

بنیاد شهید برای ارائه تسهیلات مسکن به ایثارگران هیچ مشکلی ندارد

قدس آنلاین: نادر نصیری درباره مطالبات مالی شرکت بیمه دی و بعضی از مراکز درمانی از بیناد شهید و تأثیرات این موضوع بر روند درمانی جامعه ایثارگران، گفت: در زمینه درمان جامعه ایثارگران بحث را مربوط به بیمه دی و یا هر بیمه دیگری نکنیم چون ما برای ارایه خدمات درمانی مطابق قانون دو سیستم داریم  که یکی بیمه پایه و دیگری بیمه تکمیلی است.
وی با مهمتر خواندن بیمه تکمیلی جهت درمان جامعه ایثارگران افزود:  در حوزه درمان ۵۶ هزار نفر از ایثارگران مشمول بیمه پایه و ١۴٠ هزار نفر مشمول بیمه تکمیلی هستند.

وی با اشاره به این که از حدود ۷ هزار جانباز بالای ۷۰ درصد کشور  ۱۷۰۰ نفر یعنی ۲۰ درصد کل جانبازان بالای ۷۰ درصد در تهران هستند ، تصریح کرد: همه این افراد تحت پوشش بیمه تکمیلی اند. ضمن این که  ١٠٠ نفر آنان  در ۴  آسایشگاه مستقرند و  به آنها خدمات ارائه می‌شود.
وی با اشاره به این که ۱۰ درصد از جامعه   ٨٣٠ هزار نفری ایثارگر کشور در تهران‌اند، افزود: ما برای ارائه خدمات درمانی به این جامعه ارزشمند  از ۱۰ بیمارستان تخصصی و روانپزشکی، ۴ مرکز مشاوره فعال و مجموعه‌های توانبخشی استفاده می‌کنیم. ضمن این که بیمارستان‌های صدر و نیایش و میلاد شهریار را  هم تحت مدیریت داریم.
نصیری بابیان این که وضعیت اقتصادی کشور و به تبع آن وضعیت مالی دستگاه‌ها و نهادهای دولتی به دلیل تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی مناسب نیست، افزود:  بنیاد شهید هم از این قائده مستثنی نیست. بنابراین اگر این بنیاد به بیمه دی بدهکار است دلیلش اینست که هنوز از سوی دولت تأمین اعتبار نشده است وگرنه بحث دیگری نیست. یعنی برای پرداخت بدی‌ها نیازمند تأمین اعتبار هستیم. البته بنده درجریان هستم که حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی رئیس بنیاد شهید در جلسه هیأت دولت این مشکل را مطرح کرده و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با ابزار امیدواری نسبت به افتتاح  بزرگترین مرکز فرهنگی و ورزشی و توانبخشی  با مساحت ۲۸ هزار متر مربع  برای ایثارگران در زعفرانیه تهران تا پایان سال جاری، گفت: این مجموعه  تا کنون ٨۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ٩٠ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.
به گفته وی  برای مشخص شدن درصد جانبازی در هر هفته ۲۰۰  پرونده از سوی کمیسیون پزشکی تعیین و تکلیف می شود

وی سپس به بحث اشتغال جامعه ایثارگران پرداخت و گفت: مطابق با قانون موظف به تأمین اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر هستیم و در برنامه ششم توسعه تکلیف شده است که دولت بحث اشتغال این افراد را تأمین کند. ضمن این که همه دستگاه‌های اجرایی موظفند ٢۵ درصد سهمه اشتغال خود را به ایثارگران اختصاص بدهند.
وی با اشاره به این که بنیاد شهید و امور ایثارگران به طور مستقیم در بخش جذب فرزندان شاهد و ایثارگر دخیل نیست، تصریح کرد: یعنی اشتغال ایثارگران و فرزندان شهدا بر اساس قانون اعمال می‌شود اما گاهی بعضی افراد به دلایل مختلف خواستار جذب در دستگاه های اجرایی نیستند  بنابراین به طرح های خود اشتغالی آنها  تسهیلات بانکی ارائه می‌شود.  
نصیری  درباره مسکن ایثارگران هم گفت: دولت احداث ۵٠٠ هزار واحد مسکونی را آغاز کرده است بنابراین  از این فرصت استفاده می‌کنیم  تا به ایثارگران هم از این واحدها تخصیص داده شود. البته بنیاد شهید برای ارائه تسهیلات مسکن به ایثارگران هیچ مشکلی ندارد به طوری که از سه سال پیش  ارائه تسهیلات در این بخش را به جانبازان زیر ۲۵ درصد هم تعمیم داده است  و اگر ایثارگران توان تأمین آورده را داشته باشند، مشکلی برای دریافت  تسهیلات نخواهند داشت.

به گفته وی آخرین مبلغ  برای وام مسکن  ایثارگران  ۱۳۰ میلیون در نظر گرفته شده که البته هنوز نهایی نشده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • [hkfhc ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    0 0
    "وی با ابزار امیدواری نسبت به افتتاح بزرگترین مرکز فرهنگی و ورزشی و توانبخشی با مساحت ۲۸ هزار متر مربع برای ایثارگران در زعفرانیه تهران تا پایان سال جاری، گفت: این مجموعه تا کنون ٨۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ٩٠ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است." آخه اکثریت 99درصدی جانبازان که از شهرستان ها و مناطق محروم هستند با اجازه چه کسی و برای چه کسی این همه هزینه در کنار کاخ شاه را حرام کرده اید و برای چند نفر؟؟؟ در جایی که نقدینگی ماهانه به 2000 میلیارد رسیده در کل کشور و برای همه؛ میزان اختلاس و دزدی یک عده معلوم الحال بالای 3000 میلیارد شده صحبت از نداشتن بودجه برای جمعیت 4.5 میلیونی شهدا و جانبازان مخصوصا در حوزه درمان واقعا مضحک و مسخره هستش.