قزوین_ معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین گفت: المپیادهای ورزشی در ۷۰ درصد مدارس استان در سال گذشته برگزار شده است و تلاش داریم که این المپیاد در تمام مدارس استان نیز برگزار شود.

المپیادهای ورزشی در ۷۰ درصد مدارس استان برگزار شده است

عینالله صادقی در گفتوگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: ویژه برنامهای با عنوان طرح «مهر پویا» در ۲۸ شهریورماه سالجاری برگزار میشود که در قالب اجرای این طرح، کاروان تجهیزات ورزشی بالغ بر ۶۰۰ الی ۷۰۰ میلیون تومان تجهیزات ورزشی قبل از  مهرماه به مناطق ۱۴ گانه استان اعزام میشود.

وی افزود: توزیع تجهیزات ورزشی براساس تعداد دانشآموزان صورت میگیرد و تلاش داریم که این تجهیزات به تمام استان برسد و اولویت ما مدارس مناطق محروم دخترانه و ابتدایی است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به برنامههای سالجاری بیان کرد: ارائه خدمات مشاورهای برای حرکات اصلاحی ساختاری قامتی دانشآموزان، توسعه و تجهیز و استانداردسازی کانونهای ورزشی و اتاق بهداشت مدارس، ظرفیت سازی از مدارس برای اجرای برنامههای ورزش با خانواده، تقویت نقش اساسی مدرسه در توسعه و پیشرفت محله به عنوان پایگاه ورزشی، مشارکت در امداد و حوادث طبیعی، تقویت نقش اساسی مدرسه در توسعه و پیشرفت محله به عنوان پایگاه معین محله و مشارکت در کانونهای ورزشی از جمله برنامههای پیشبینی شده در سالجاری است.

صادقی عنوان کرد: سازماندهی معلمان و استفاده از ظرفیت تشکلهای دانشآموزی برای حضور اثربخش در عرصههای بهداشتی، اجرای برنامههای نیکوکارانه و نوع دوستانه به همراه برنامههای ورزشی، توانمندسازی و آموزش اعضای شورای مدرسه معلمان و شورای مجلس دانشآموزی و تعاملات بین مدرسهای در سطح استان از برنامههایی است که در سالجاری برگزار میشود.

وی گفت: در سالجاری برنامههای دیگری پیشبینی شده است که از موارد آن میتوان به بررسی نظام جامع استعدادیابی و ارزشی، غربالگری و ارجاع به فدراسیونهای ورزشی، طراحی و تدوین مدلهای آمادگی جسمانی در سطح استان، طراحی و اجرای فعالیتهای مکمل و غناسازی اوقات فراغت اشاره کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: در قالب ماده ۲۸، ۳۵ خانم و آقا در آزمون استخدامی آموزش و پرورش سالجاری جذب میشوند که این گزینشها براساس آزمونهای سازمان سنجش صورت میگیرد.

صادق تصریح کرد: در مجموع میتوان گفت که اداره کل آموزش و پرورش استان، معاونتهای مناسبی را به خود اختصاص میدهد.

وی اضافه کرد: جشنواره روستایی و جشنواره الگوهای برترتدریس و علمی تخصصی در سالهای گذشته برگزار شده و المپیادهای ورزشی در ۷۰ درصد مدارس استان در سال گذشته برگزار شده است و تلاش داریم که این المپیاد در تمام مدارس استان نیز برگزار شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.