مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی، با جمعیت بیمه‌شده‌ای حدود ۳ میلیون و پانصد هزار نفر، بیشترین آمار بیمه‌شده را میان سایر استان‌ها به خود اختصاص داده‌است.

خراسان رضوی بیشترین آمار بیمه‌شده را دارد

به گزارش قدس آنلاین، سیدمرتضی وجدان، در اجلاس سراسری مدیران سازمان بیمه سلامت که در دانشکده پزشکی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، عنوان کرد: از این تعداد جمعیت، بیمه‌شده روستایی ۱ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر، بیمه‌شدگان بیمه سلامت یک میلیون و۱۶۰ هزار نفر و بیمه‌شدگان اتباع غیرایرانی، بالغ‌بر ۷ هزار نفر هستند. استان خراسان رضوی بعد از تهران در انعقاد همکاری رتبه دوم را به خود اختصاص داده‌است.

وجدان با اشاره به اینکه «استان خراسان رضوی با جمعیتی بالغ‌بر ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر، ۷ درصد جمعیت و ۸ درصد کل کشور را به خود اختصاص داده‌است»، افزود: البته باید بر این جمعیت، جمعیت سی میلیونی سالیانه زوار را اضافه نمود. این استان دارای ۲۸ شهرستان و ۶ دانشگاه و دانشکده علوم‌پزشکی، با محوریت دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد به عنوان مرکز قطب شماره ۹ کشور شناخته می‌شود.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی در رابطه با رونمایی و بهره‌برداری از سامانه الکترونیک رسیدگی به اسناد بستری عنوان کرد: این سامانه در ۶ شهر و مراکز دانشگاهی استان انجام شد و با استقبال دانشگاه‌های علوم‌پزشکی، اجرای این طرح در ۴۲ استان اعلام شد و کار را به صورت آزمایشی شروع کرده‌ایم. امروز ما در ۱۴ بیمارستان مشهد و ۴ بیمارستان دیگر کار را به صورت آزمایشی شروع کردیم و با افتتاح رسمی در تمامی ۴۲ بیمارستان را انجام خواهیم داد.
وی افزود: در همین یک هفته عملکرد بسیار خوب بوده و در آخرین آمار، ۱۰ هزار و ۴۶۴ پرونده را به سامانه ارسال کردند که ۵ هزار و ۳۰۵ پرونده در کارتابل بیمارستان‌ها قرار گرفته و دو هزار و ۹۸۲ پرونده در کارتابل کارشناسان در حال برررسی است و امروز با استارت کار در سطح بیمارستان‌های دولتی به اهداف از پیش تعیین‌شده خواهیم رسید.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.