شیراز- جشنواره ملی «جبرئیل امین» پنجشنبه ۷ شهریور ماه با حضور ۲۴۳ حافظ قرآن از ایران و کشورهای عراق، پاکستان، ایالت کشمیر و افغانستان در شیراز برگزار شد.

شیراز میزبان حافظان قرآن ۵ کشور مسلمان

به گزارش قدس آنلاین؛ حافظان وحی پس از ورود از دروازه قرآن شیراز نخست به زیارت بارگاه احمدبن موسی(ع) نائل شدند و پس از آن با حضور در آرامگاه حافظ شیرازی، به این حافظ بزرگ قرآن ادای احترام کردند.

مدیر مؤسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) که متولی این جشنواره است، در آیین گشایش این جشنواره بیان کرد: استان فارس با ۸۶ حافظ بیشترین تعداد حافظان را از این جمع ۲۴۳ نفری به خود اختصاص داده است و پس از آن خوزستان با ۳۷ حافظ، کرمان با ۲۰ حافظ، خراسان رضوی با ۱۴ حافظ، یزد، تهران و بوشهر هریک با ۱۰ حافظ در رده‌های بعد قرار می‌گیرند.

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی ادامه داد: از میان حافظان قرآنی استان فارس این موسسه، شهرستان شیراز با ۱۷حافظ بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است و پس‌ از آن شهرستان استهبان با ۱۳ حافظ و لارستان با ۹ حافظ، در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

وی به جوان‌ترین و مسن‌ترین حافظان این دوره نیز اشاره کرد و گفت: جوان‌ترین حافظ قرآن در این دوره مریم رضایی از شهر جدید صدرای شیراز با ۱۱سال سن و مسن‌ترین طاهره عباس‌پور از شهرستان کازرون با ۵۹ سال سن است.
شاهسونی تعداد حافظان قرآن موسسه بیت‌الاحزان را با احتساب ۲۴۳ حافظی که امسال به این جمع افزوده شده‌اند، ۲هزار و ۲۰۰تن اعلام کرد و گفت: با توجه به سابقه فعالیت این مجموعه و افزوده‌شدن بر تعداد حافظان قرآنی، استان فارس به زودی به فارس قطب قرآنی کشور بدل خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.