کرمانشاه- معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست کرمانشاه اظهار کرد: حجم فاضلاب تولیدی در شهر کرمانشاه در هر ثانیه ۲ هزار و ۱۰۰ لیتر است که از این میزان تنها یک سوم آن معادل ۷۰۰ لیتر در ثانیه تصفیه می شود و مابقی معادل یک هزار و ۴۰۰ لیتر در ثانیه وارد رودخانه قره سو می شود.

فاضلاب کرمانشاه به رودخانه «قره سو» می ریزد

به گزارش قدس آنلاین؛ آذر ولی زاده افزود: رودخانه قره سو به دلیل این حجم از فاضلاب وضعیت نامناسبی دارد و بوی تعفن آن شهروندان را آزار می دهد.

وی گفت: امسال به دلیل حجم بارندگی ها شاهد کاهش بوی تعفن این رودخانه بودیم اما در سال های کم بارش این بو آزاردهنده است.

وی مشکل اصلی در ساماندهی فاضلاب شهر کرمانشاه را اقتصادی و نبود اعتبار دانست و گفت: برای تصفیه کامل فاضلاب شهر کرمانشاه نیاز به یک هزار میلیارد تومان اعتبار است که تامین آن از توان استان خارج است.

وی با اعلام اینکه جلسات مستمر و متعددی با مسئولان شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه در این ارتباط برگزار کرده ایم، گفت: مسئولان این شرکت هم بسترهای لازم از جمله نقشه و مشخصات کامل این طرح را آماده کرده اند اما مشکل اعتبارات دارند.

او تصریح کرد که برای حفاظت از سلامت مردم مجبوریم از طریق سیستم قضایی این مورد را پیگیری کنیم.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست کرمانشاه در ادامه با اشاره به پایش انجام شده از صنایع استان، گفت: در سه ماه اول امسال ۳۴ صنعت آلاینده در استان شناسایی شد که برخی از این صنایع در سه ماهه دوم حذف شدند و در تلاش هستیم این تعداد را کمتر کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.