همدان- نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: به زودی برای رفع مشکلات پیش‌روی تامین آب شهرستان همدان، جلسه‌ای مشترک با وزیرنیرو و رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور برای اختصاص اعتبار مناسب تامین آب همدان خواهیم داشت.

مشکل آب همدان پیگیری می شود
 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، امیر خجسته امروز بعدازظهر در نشست خبری که در دفترش با نمایندگان رسانه های جمعی استان داشت، افزود: همه نمایندگان استان با تلاش و همدلی به دنبال رفع مشکلات مردم استان هستند و وفاق نمایندگان همدان مثال زدنی است؛ دیگر در استان فضای انحصار و تحجر برای مردم قابل قبول نیست و مردم نمانیده‌ای می‌خواهند که حق آنان را مطالبه کند.
 وی در ادامه با اشاره بر اینکه جنگ اصلی در سال های آتی جنگ آب است و اگر آب نباشد آبادانی و اشتغال هم نخواهیم داشت، تاکید کرد: در جلسه مشترک با وزیر نیرو و رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی باید اعتبار مناسب برای طرح های آبرسانی همدان اختصاص یابد. و حق  و حقوق همدان از اعتبارهای ملی و استانی و تامین شود. برداشت منابع زیر زمینی همدان ۱۰۳۵ لیتر بر ثانیه چاه ها به ۳۳۰ لیتر ثانیه کاهش یافته است.
وی اظهار کر: برای انتقال آب از سد تالوار تاکنون ۵۰۰ میلیاردتومان هزینه شده است اما آب این سد به لحاظ کیفی ارزش ندارد پس باید وزارت نیرو با طرح جایگزین با اختصاص اعتبار مناسب موافقت کند که مقدار حقابه  آن هم ۶۳ میلیون‌مترمکعب است(سد قوچم). همدان به آب نیاز ضرروی دارد و اختصاص آب به استان‌ها هم یک امر حاکمیتی است و تصمیم‌گیری درباره آن به استان‌ها ارتباطی ندارد که کسی موافق یا مخالف انتقال آب باشد.
 رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس در بخش دیگر سخنان خود با اشاره بر اینکه اصل ۴۴ قانون اساسی باید اجرا شود، گفت: سیلوی همدان با ۱۶۰ میلیارد تومان ارزش به قیمت ۱۶ میلیاردتومان واگذار شده بود که این واگذاری غیرقانونی لغو شد؛ معنای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی واگذاری بیت المال به ارزش ناچیز به بخش خصوصی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.