۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
کد خبر: 668738

رئیس پلیس آگاهی بوشهر با اشاره به اینکه کلاهبرداران هر روز به شیوه ای تازه برای کلاهبرداری متوسل می شوند گفت: کلاهبرداران از شیوه های مختلف برای کلاهبرداری استفاده می کنند و شهروندان باید در برخورد با این افراد نهایت هوشیاری را به کار ببرند.

کلاهبرداری با استفاده از منازل مبله!

به گزارش قدس آنلاین جوشن سهرابی افزود: اخیرا افرادی سودجو و کلاهبردار با رصد فضای مجازی و سایت هایی از قبیل دیوار، شیپور و... اقدام به شناسائی و برقراری تماس تلفنی با افرادی نموده که کالاهایی به خصوص مواد غذایی برای فروش دارند، و با وعده خرید کالا، شکات را به آدرس اعلامی جهت تحویل گرفتن بار هدایت و پس از تخلیه بار و کالا در مکان مورد نظر که غالبا منازل مبله می باشد، اعلام می کنند که وجه را از طریق تلفن بانک و یا شبا به حساب آنان واریز نموده و پیامک ارسال واریزی وجه در تلفن خود را به آنان نشان می دهد و اظهار می دارد علت عدم وصول پیام انتقال وجه، اختلال شبکه بانکی و مخابرات می باشد و پیامک واریز وجه به شما ارسال می شود و بدین ترتیب اعتماد شکات را جلب نموده و مالباختگان محل را ترک می نمایند، در ادامه متهمان اقدام به جابجا نمودن بار و تخلیه منزل و یا انبار اجاره ای می نمایند.

رئیس پلیس آگاهی بوشهر تصریح کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی و کاهش قدرت خرید که سبب کاهش فروش کالا شده است و اینکه فروشندگان جهت فروش کالای خود مجبور به تلاش جهت بازاریابی هستند این امر متصور می شود که شیوه و شگرد فوق رو به افزایش باشد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: همواره سادگی و نوع‌دوستی و گاه بی اطلاعی شهروندان موجب می شود تا در دام افراد سودجو گرفتار شوند و لازم است تمامی مردم با کمی توجه، دقت و همکاری با پلیس از پیشامدهای اینچنینی جلوگیری کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.