ارتش سوریه امروز در جنوب و جنوب شرق استان ادلب به عملیات خود علیه تروریست‌ها ادامه داد و توانست هشت منطقه دیگر را آزاد کند.

پیشروی ارتش سوریه در جنوب ادلب؛ 8 منطقه دیگر آزاد شد+نقشه

به گزارش قدس آنلاین، یک منبع نظامی وابسته به ارتش سوریه ظهر امروز جمعه از تداوم پیشروی نیروهای سوری در محورهای جنوب و جنوب شرق ادلب خبر داد.

شبکه الاخباریه به نقل از این منبع گزارش داد که نیروهای سوری در جریان این عملیات شمار زیادی از مقرها و مخفیگاه‌های تروریست‌ها را منهدم کردند.

وی تصریح کرد که ارتش سوریه امروز توانسته است در جنوب و جنوب شرق استان ادلب چند شهرک، روستا، مزرعه و ارتفاعات اطراف آن را آزاد کند.

مناطقی که امروز آزاد شده، عبارتست از:  شهرک‌های «الخوین الکبیر» و «السکیات»، مزارع غربی و شرقی «التمانعه» و ارتفاعات «غبار»، «سکیات»، «ترکی»، «سیدی علی» و «جعفر».


اندازه بزرگتر اینجا

ارتش سوریه صبح امروز نیز موفق شد شهرک راهبردی التمانعه را آزاد کند. این شهرک، بیشترین عناصر جبهه النصره را در خود جای داده بود و یکی از مهمترین مقرهای این گروه در ادلب به شمار می‌رفت.

در همین ارتباط، گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» که مقرش در لندن قرار دارد و نزدیک به معارضان سوری است، اذعان کرد که ارتش سوریه امروز موفق به پیشروی در مناطق اطراف خان شیخون شده است.

دیدبان علاوه بر آزادسازی التمانعه، به تسلط بر ارتفاعات سید علی اشاره و تأکید کرد که این ارتفاعات، مشرف بر شهرک «تحتایا» و مزارع «ام جلال» است.

به گزارش این گروه، در حال حاضر ارتش سوریه به از محورهای شمالی و جنوبی روستای ام جلال در حال پیشروی است.

پس از نقض توافق سوچی توسط تروریست‌ها و عدم اجرای آن از سوی ترکیه، ارتش سوریه از 16 اردیبهشت ماه گذشته عملیات خود را برای پاکسازی استان‌های حماه و ادلب آغاز کرد.

در جریان عملیات‌های نیروهای سوری نقطه عطف این عملیات‌ها از تاریخ مذکور تا به امروز، آزادسازی شهر راهبردی خان شیخون بود.

نیروهای سوری با تسلط بر این شهر موفق شدند، ریف شمالی استان حماه را به طور کامل آزاد کنند. از سال 2012 تا کنون، برای نخستین بار بود که شمال حماه از دست تروریست‌ها پس گرفته شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.