سمنان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: همزمان با آغاز ماه محرم، طرح بصیرت عاشورایی در قالب سوگواره همراه با برنامه‌های متنوع مذهبی، فرهنگی و اجتماعی در ۷۰ بقعه متبرکه و امامزاده این استان برگزار می‌شود.

۷۰ بقعه سمنان میزبان طرح بصیرت عاشورایی

به گزارش قدس آنلاین؛ حجت الاسلام  اسماعیل تدینی روز پنجشنبه در نشست خبری در سالن جلسات احسان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان ابراز داشت: این طرح با هدف ایجاد بصیرت، آگاه‌سازی از درس‌های عاشورا، ترویج فرهنگ و انتقال پیام عاشورا در جوار بقاع متبرکه، امامزادگان، حسینیه‌ها، تکایا و موقوفه ها اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به همکاری ۳۷ مبلغ اعزامی و بومی استان سمنان در جوار آستان مقدس ۷۰ بقعه متبرکه و امامزاده عظیم الشان این استان در اجرای این طرح بیان کرد: اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی امسال با همکاری ۲۲ مبلغ اعزامی از قم و ۱۵ مبلغ بومی استان برگزار می‌شود.

تدینی اضافه‌کرد: برای برگزاری هرچه بهتر این سوگواره اداره کل اوقاف سمنان با همکاری برخی از دستگاه‌های دیگر اجرایی این استان برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه سوگواره بصیرت عاشورایی با همایش بزرگ لبیک یا حسین آغاز می‌شود، اضافه کرد: همایش «شیرخوارگان حسینی» ششم ماه محرم، همایش «احلی من العسل» در هفتم محرم با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان، همایش رهروان زینبی در ۱۲ محرم ویژه بانوان و برگزاری مراسم سخنرانی در شب‌های ماه محرم از مهمترین برنامه‌های تدوین شده سوگواره بصیرت حسینی در ایام سوگواری سالار شهیدان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.