سیستان و بلوچستان- مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بیشینه سرعت وزش باد در زابل روز جمعه به ۱۱۹ کیلومتر بر ساعت رسید و گرد و غبار حاصل از آن دید افقی را به شدت کاهش داد.

توفان سیستان را درنوردید

به گزارش قدس آنلاین؛ محسن حیدری اظهار داشت: صبح روز جمعه بر سرعت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال سیستان وبلوچستان افزوده شد به طوری که تا ساعت ۱۰:۳۰بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۱۱۹ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی افزود: وزش باد دید افقی در محدوده ایستگاه فرودگاهی زابل را به ۲ هزار و ۵۰۰ متر کاهش داد و سبب شد تا غلظت ذرات معلق در هوای این شهر به ۱۲۴۷ میکروگرم بر مترمکعب یعنی ۸ برابر حد مجاز برسد.

مدیرکل هواشناسی سیستانوبلوچستان با بیان اینکه شرایط در زهک بدتر از زابل است، گفت: وزش باد شدید در زهک تبدیل به توفان گردو  خاک شد و شعاع دید افقی در محدوده اداره هواشناسی این شهر را به ۶۰۰ متر کاهش داد.

وی در باره میزان غلظت ذرات معلق در هوای زهک گفت: هواشناسی زهک فاقد دستگاه سنجش گردوغبار است که با توجه به قول های مسئولان محلی و استانداری در صورت تأمین اعتبار، این دستگاه برای این شهرستان تهیه و راه اندازی می‌شود.

حیدری شرایط تردد در برخی محورهای مواصلاتی شمال استان را نامناسب توصیف کرد و ادامه داد: وزش توفان در شمال استان موجب کاهش شدید دید افقی در برخی محورهای مواصلاتی این منطقه نظیر زهک-زابل، زهک-هیرمند، هیرمند-زابل و بخش‌هایی از محور زاهدان-زابل شده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.