ائمه جمعه خراسان رضوی ضمن تاکسد بر نتیجه نداشتن مذاکره مجدد، گفتند: امام حسین(ع) جان خود را به‌خطر انداخت، اما زیر بار ظلم نرفت

امام حسین(ع) جان خود را به‌خطر انداخت، اما زیر بار ظلم نرفت

به‌گزارش قدس آنلاین ، امروز هم نماز جمعه در سراسر شهرستان‌های خراسان رضوی پرشور برگزار و ائمه جمعه  بر نتیجه نداشتن مذاکره مجدد  تاکید کردند.

امام جمعه تایباد:دولت شهیدان رجایی وباهنر دولتی خادم مخلص مردم بود

حجت الاسلام حسین ملکی‌ابرده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان تایباد با تبریک هفته دولت گفت: دولت مکتبی، ولایت مدار، انقلابی و خادمِ مخلص، شهیدان رجایی وباهنر الگوی همه دولتمردان نظام اسلامی است و نمونه بارزی از دولتِ در خدمت به مردم بود.

خطیب نماز جمعه تایباد گفت: فلسفه نبوت پیامبران الهی(ع) عزت و سعادت بشر و رساندن انسان‌ها به اوج معنویات بوده است.

وی پیامبران و امامان را نور افکن‌هایی برای هدایت نوع بشریت توصیف و عنوان کرد: افراد شیطان صفت، مستکبرین وظالمین چراغ‌های هدایت را در طول تاریخ شکستند به‌همین علت غیبت امام زمان اتفاق افتاد تا انسان‌ها از ظلمت خسته شوند و دنیا برای روشنایی اعلام نیاز کند و آنگاه زمینه ظهور امام زمان (عج) فراهم می‌شود.

ملکی با بیان دستاوردهای مهم نماز عبادی- سیاسی جمعه ادامه داد: نماز جمعه دارای توانایی بازدارندگی از بدی‌هاست و شرکت گسترده مردم در این رخ داد سیاسی وعبادی باعث خنثی سازی توطئه‌های دشمنان اسلام ومستکبرین می‌شود.

خطیب نماز جمعه تایباد خضوع، عدالت، خوش خلقی را از خصوصیات کارگزاران برشمرد و گفت: کارگزاران نظام باید در مقابل دشمن استوار، در مقابل مردم رئوف باشند، بلکه با خدمت بی‌منت و با تفکر انقلابی و روحیه جهادی باعث امیدواری مردم شوند.

وی با تجلیل از امنیت حاکم بر ایران اسلامی افزود: اقتدار نظام جمهوری اسلامی با حضور مقتدرانه نیروهای نظامی و انتظامی درکنار وحدت مردم عامل باز دارندگی ایجاد کرده است.

ملکی نیاز امروز کشور راحل مشکلات مردم خواندو عنوان کرد: امروز نیاز کشور به نگاه ولایی و انقلابی است که ذات انقلاب اسلامی مخالف فساد است، بنابراین در انتصاب‌ها باید افراد دست پاک در راس قرار گیرند.

امام جمعه تایباد یکی از مشکلات موجود در شهرستان تایباد را بیکاری دانست و اظهار کرد: ۴ هزار و ۷۰۰ نفر بیکار در شهرستان نیاز به طرح مطالعه شده جامع دارد، در مرز دوغارون باید تحولی ایجاد شود، با وحدت مشکل اشتغال را حل کنید.
وی گفت: به فقرا کمک و برای افراد بدون پارتی ایجاد کار کنید

 امام‌جمعه سبزوار: مسؤولان گزارش عملکرد خود را در اختیار مردم قرار دهند

حجت الاسلام غلامرضا مقیسه ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان سبزوار با اشاره به ضرورت‌های مبارزه با فساد، اظهار کرد: برای از بین بردن ابعاد مختلف فساد در کشور باید بسترهای ایجاد شفافیت در جامعه فراهم شود.

وی با بیان اینکه مسؤولان باید به موضوع کارآفرینی و اشتغالزایی بیشتر از گذشته توجه کنند، افزود: فرصت‌های ویژه برای سرمایه گذاری باید به کارآفرینان و تولیدکنندگان اطلاع داده شود، چراکه بی‌اطلاع قرار دادن آنها سبب سوءاستفاده برخی از افراد می‌شود.

امام‌جمعه سبزوار بیان کرد: مسؤولان گزارش عملکرد خود را در اختیار مردم قرار دهند، چراکه ارائه گزارش کار، رانت خواری را از بین می‌برد.

مقیسه با اشاره به شعار سال، گفت: خام فروشی از موانع رونق تولید است و پیشگیری از آن منجر به اشتغال و افزایش تولید داخلی می‌شود.

وی با اشاره به تحریم دشمن نیز تصریح کرد: برای کاهش آثار تحریم باید در پی رفع اثرات آن بود و مذاکره دوباره با رئیس جمهوری فریبکار آمریکا نتیجه‌ای در بر ندارد.

امام جمعه سرخس: مذاکره با آمریکا پایمال کردن خون امام حسین (ع) و شهدای کربلا است

حجت الاسلام محمد بختیاری امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به همزمانی پایان هفته دولت و آغاز ماه محرم، گفت: درسی که همه و به ویژه دولتمردان ما در نزدیکی ماه محرم باید بگیرند این است که همچون مولای ما امام حسین علیه السلام با ظالمان، جنایتکاران و جهان‌خواران به هیچ عنوان مذاکره نکنیم.

امام جمعه سرخس تاکید کرد: امام حسین علیه السلام جان خود و فرزندانش را به خطر انداخت، اما زیر بار ذلت نرفت و به هیچ عنوان با ظالم و مستکبر زمان خود مذاکره نکرد.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) درباره آمریکا، گفت: آمریکا دوست نمی‌خواهد، بلکه خدمتگزار، نوکر و برده می‌خواهد و مردم ما زیر بار ذلت این نمی‌روند و مرگ سرخ را بر زندگی با ذلت ترجیح می‌دهند.

بختیاری با بیان اینکه مردم ما هر سال زیر پرچم امام حسین علیه السلام سینه می‌زنند و شعار «هیهات منا الذله» سر می‌دهند، گفت: شرایط کربلا شرایط بسیار سختی بود، اما شرایط امروز کشور ما مانند آن شرایط سخت کربلا نیست که حتی به کودکان آب هم نمی‌دادند، امروز ما مانند بدر و خیبر در شرایط برتر هستیم.

خطیب جمعه سرخس تاکید کرد: چنانچه امروز کسی بخواهد با آمریکا مذاکره کند، خون امام حسین علیه السلام، شهدا کربلا و شهدای راه کربلا را پایمال می‌کند.

وی با اشاره به موفقیت‌های جبهه مقاومت در برابر استکبار جهانی، گفت: ساقط کردن پهپادهای آمریکایی توسط ایران و یمن یعنی جبهه مقاومت دست برتر را دارد.

حجت الاسلام بختیاری افزود: رونمایی از سامانه «باور 373» نشان داد که کشور ما از لحاظ قدرت دفاعی از سامانه‌های دفاعی روسی و آمریکایی چیزی کم ندارد و دوقطبی روسیه و آمریکا را شکسته است.

امام جمعه سرخس بیان کرد: امروز آمریکا و اسرائیل مثل یک گربه وحشی هستند که از همه طرف محاصره شدند و برای فرار پنجه می‌کشند، اما راه فراری ندارند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی، گفت: دولت باید عزم خود را جزم کند و برای مبارزه با جنگ اقتصادی از حاشیه‌ها دور باشد و با مشارکت مردم، اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کند.

بختیاری به جلسه مسؤولان شهرستان سرخس با استاندار خراسان رضوی اشاره و خاطرنشان کرد: باید با پیگیری مجدانه، مصوبات این جلسه عملیاتی شود، زیرا شهرستان سرخس مشکلات اساسی دارد که باید مرتفع شوندو در راس همه مشکلات، بیکاری جوانان اولویت دارد.

امام جمعه گناباد : دولت باید از حواشی و مسائل فرعی فاصله بگیرد

حجت الاسلام حسن صادقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه گناباد گفت: مسائلی  مانند رفتن زنان به استادیوم‌ها، ایجاد فضای انتخاباتی، بحث رفراندم و استعفای دولت حواشی هستند که باید از آنها دوری کرد و به فکر اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی و مهار تورم و سمت دادن نقدینگی به سمت تولید بود.

خطیب جمعه گناباد ادامه داد: لازم می‌دانم از خدمات دولت در سطح کشور و شهرستان گناباد تشکر و قدردانی کنم که باوجود شرایط تحریم، پروژه‌های زیادی با مبلغ ۲۱ میلیارد تومان در شهرستان به ثمر رسید.

وی به‌بیان برخی از مشکلات اشاره و تصریح کرد: رهبر حکیم انقلاب اسلامی در دیدار با رئیس جمهور و هیئت دولت راجع به اهمیت اقتصاد و فرهنگ تاکید و یادآوری کردند یکی از آفات دولت‌ها در طول سال‌های مختلف گرفتار شدن به فروع و حواشی است و دولت در دو سال آینده باید از حواشی و مسائل فرعی که متاسفانه دامن زده می‌شود توسط فضاهای مجازی فاصله بگیرد.

صادقی اضافه کرد: مسائل فرعی مانند انتخاباتی کردن زودرس فضای سیاسی کشور، طرح استعفای دولت از سوی برخی جریانها، طرح برگزاری رفراندم، رفتن زنان به استادیوم‌های ورزشی و برگزاری کنسرت مسائل اصلی کشور نیستند.

امام جمعه گناباد تاکید کرد: مسائل اصلی اجرای اقتصاد مقاومتی، حمایت از رونق تولید، ایجاد اشتغال، اصلاح نظام بانکی، نظارت بر بازار و مبارزه عملی با فساد است.

وی با اشاره تجمع مردم گناباد علیه حضور قطب دروایش در این شهرستان، گفت: با اینکه شورای تامین شهرستان و حتی استان بعد از بررسی اعلام کرده بودند ورود رئیس فرقه صوفیه به شهرستان موجبات نا آرامی را فراهم خواهد کرد، اما متاسفانه نادیده گرفته ش.

صادقی افزود: سابقه بدِ فرقه در حمایت از رژیم شاه(که تظاهرات مردم از سوی فرقه تهدید شد)، اقدامات ظالمانه فرقه نسبت به مردم، بدعت‌هایی که در دین گذاشته‌اند(که اهل مطالعه می‌توانند به کتاب در کوی صوفیان مراجعه کنند) و مهمتر از همه جنایات پیراون فرقه در تهران در سال ۹۶ که منجر به شهادت چند تن از بسیجیان و نیروهای انتظامی این حافظان امنیت شد برخی از اقدامات نامناسب این فرقه هستند.

امام جمعه گناباد ابراز کرد: با اینکه مردم گناباد مردمی با ایمان، انقلابی، مهربان و خونگرم هستند هر جا می‌رویم تا می‌گوییم گنابادی هستیم می‌گویند از همان شهری که آن جنایات را انجام دادند و ما شرمنده می‌شویم.

وی تصریح کرد: بارها از مسؤولین درخواست شده و مردم طومار امضاء کردند که این فرقه شهرستان ما را بد نام کرده و باید این پسوند گنابادی را بردارند و فرقه را به نام رئیس‌شان(ملا سلطان) بنامند که متاسفانه اقدامی صورت نگرفت.

صادقی خاطرنشان کرد: به هر حال ما اعلام می‌کنیم شهرستان گناباد شهرستانی آرام است، اما وقتی از بیرون افرادی به گناباد می‌آیند آرامش منطقه به هم می‌خورد.

فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.