امام جمعه موقت مشهد گفت: اگر بخواهیم در جبهه های اقتصادی و فرهنگی هیمنه دشمن را بشکنیم باید تلاشی جهادی با اخلاص الهی داشته باشیم. بدون این ویژگی نه دانشگاه و نه حوزه و نه قوای سه گانه موفق نمی‌شوند.

اخلاص و صداقت حلال مشکلات است نه مذاکره / تلاش جهادی و اخلاص الهی باید روحیه غالب مردم و مسئولان باشد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمد باقر فرزانه در آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت که در حرم مطهر رضوی برگزار شد عنوان کرد: یاد شهدا انسان را متوجه اسلام مجسم می کند.

وی افزود: با یاد شهدا، اخلاق و ایمان و پایبندی به احکام و عقاید اسلامی در انسان زنده می شود. هر گاه بخواهیم متوجه توطئه هایی که دشمن علیه اسلام و نظام و ملت ایجاد کرده شده و از میزان خصومت آنها آنگاه شویم، باید به یاد شهیدان بیافتیم. یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت را گرامی باد.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت فرمودند: با دشمنی روبرو هستیم که علیه ما در دو جبهه اقتصادی و فرهنگی جنگ به پا کرده است. دشمن به خوبی می داند وقتی فرهنگ ملتی را عوض کند، آن ملت دیگر وابسته شده و استقلال ندارد.

وی بیان داشت: امام خمینی رحمة الله علیه ابتدا انقلاب را با تحولی در ذهن مردم را آغاز کرد. اسلام را در قالب چند ارزش و آرمان تعریف و برای مردم ذهنیتی تازه بوجود آورد. امام در موضوعات عدالت خواهی، تدین، دفاع از مظلوم در مقابل ظالم، استکبارستیزی و محرومیت زدایی تاکید فراوانی داشتند. اینها فرهنگ اسلام است.

امام جمعه موقت مشهد ادامه داد: قبل از انقلاب این موضوع ابتدا در در ذهن افراد معدودی ثبت شد. شهید هاشمی نژاد، مرحوم واعظ طبسی و رهبر معظم انقلاب افراد شاخص مشهد بودند که با این دیدگاه و تفکر امام آشنا شدند. آنها بر اساس این اعتقاد زندگی کردند و از آب و آتش گذشتند و سختی‌ها را تحمل و به سلامت از آن برهه عبور کردند.

وی خاطرنشان کرد: شهیدان رجایی و باهنر نیز از همان افراد معدود هستند که فرهنگ اسلام را گرفته و با آن زندگی کردند و هیچگاه پشیمان نشده و از راه خود بازنگشتند. هر وقت ذهن ها روشن شود و ذهنیت ها آماده شود می توان بر پیروزی حق بر ظلم و ستم امیدوار بود. انقلاب ایران این گونه به وجود آمد.

وی در خصوص توطئه اقتصادی دشمن گفت: هر کشوری که اقتصاد ضعیفی داشته باشد نمی‌تواند بر مشکلات و سختی های خود غلبه کند. حضرت علی علیه السلام در سخنانی به فرزند خود فرموده اند: "ای فرزندم، من از تهیدستی بر تو هراسناکم، از فقر به خدا پناه ببر، که همانا فقر، دین انسان را ناقص، و عقل را سرگردان، و عامل دشمنی  است. "

وی اضافه کرد: در نتیجه فقر برای دین و عقل یک ملت مضر است فقر به خصومت و جنگ دعوت می کند. دشمنان در موضوع فشارهای اقتصاد حساب ویژه ای باز کرده اند.

وی یادآورشد: در طول سالهای گذشته و در هنگام مبارزه با دشمن تنها و تنها یک روحیه و ویژگی موفق بوده است.  در مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه، قوه مجریه، در دوران جنگ و در برابر فشارهای دشمن همیشه این روحیه موفق بوده و آن عبارت است از تلاش جهادی با نیت و اخلاص الهی.

حجت الاسلام و المسلمین فرزانه تصریح کرد: اگر بخواهیم در جبهه های اقتصادی و فرهنگی هیمنه دشمن را بشکنیم باید تلاشی جهادی با اخلاص الهی داشته باشیم. بدون این ویژگی نه دانشگاه و نه حوزه و نه قوای سه گانه موفق نمی‌شوند.

وی افزود: این ویژگی گمشده ای است که در اوضاع کنونی کشور به چشم می خورد. نمی ‌توانیم بدون آن مشکلات و سختی ها را از سر راه برداریم و توطئه دشمنان را خنثی کنیم. دردها بدون این ویژگی دوا نمی شود.

وی اظهار کرد: اگر کسی استکبار را آنگونه که در قرآن تعریف شده است بشناسد، دیگر به فکر مذاکره با آن نمی افتد. نه تنها مذاکره که حتی استکبار را نگاه هم نمی کند. تجربه نشان داده که از زمان فرعون تاکنون یک بار هم نمی توانیم پیدا کنیم که جبهه حق با استکبار مذاکره کرده باشد و بتواند در آن به پیروزی های مهمی دست یابد.

وی با ذکر این موضوع که  اخلاص و صداقت است که مشکلات را حل می کند و نه مذاکره، بیان کرد: هرجا این دو مقوله حاکم بوده در آن قسمت کشور به موفقیت رسیده است. شهیدان رجایی و باهنر این‌گونه بودند.

 وی عنوان کرد: چیزی که امروز باعث شده ملت مستقل و عزیز و سرافراز در دنیا باشیم نتیجه چند دهه تلاش جهادی و نیت و اخلاص الهی است خداوند به مسئولان توفیق دهد که بتوانند با سرمشق قرار دادن این ویژگی دردها و مشکلات جامعه را برطرف کنند. ما از محرم الگو و سرمشق گرفته ایم و حرکت را از آنجا آغاز کرده ایم و لبیک گفتیم تا به اینجا رسیدیم.

لازم به ذکر است، مراسم گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر و شهیدان دولت در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، استانداری خراسان رضوی و آستان قدس رضوی برگزار گردید.  

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.