"جیمز متیس" وزیر دفاع سابق آمریکا در مقاله ای که در تارنمای آمریکایی آتلانتیک انتشار یافت گفت که دوره سکوت وی پس از ترک دولت کنونی کشورش، همیشگی نخواهد بود.

سکوتم همیشگی نخواهد بود

قدس آنلاین: متیس در این مقاله که روز پنجشنبه (گذشته) در تارنمای خبری "آتلانتیک" انتشار یافت، افزود: دوره ای بود که می بایست  ساکت می ماندم، اما این امر ابدی  و این سکوت همیشگی نخواهد بود.

تارنمای دیلی میل نیز ضمن پرداختن به این مقاله در تحلیلی نوشت: این یکی از حملات مستقیم متیس به رئیس جمهوری آمریکا از زمان استعفای وی به شمار می رود و اطمینان داده که موارد بیشتری دراین زمینه بیان خواهد کرد.

بنابر این گزارش، متیس گفته است که بالاخره علیه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا لب به سخن خواهد گشود. متیس در هفته های اخیر و پس از گذشت ماه ها از ترک وزارت دفاع آمریکا، در مورد دولت ترامپ بسیار با صراحت سخن می گفته است.

وزیر مستعفی دفاع آمریکا در این مقاله در مجله پرقدمت آتلانتیک افزود: چنانچه دولتی را ترک می کنید، باید سکوت  اختیار کنید، زمانی که شما دولتی را بر سر یک اختلاف آشکار سیاسی ترک می کنید، لازم است به افرادی که همچنان در آن دولت به سر می برند، فرصتی هرچه بیشتر برای  احتمال دفاع از کشور بدهید؛ انتقاد های من درحال حاضر  و در این گیر و دار می تواند بسیار مسموم کننده باشد.

وی، ابتکار عمل سیاست خارجی و مداخلات بین المللی ترامپ را غیر سازنده دانست.

متیس چهارشنبه گذشته گفته بود که دولت را به این جهت که ترامپ توصیه وی مبنی بر لزوم حفظ اعتماد و اطمینان متحدان آمریکا، نادیده انگاشته بود، ترک کرده است.

وزیر دفاع مستعفی آمریکا در دولت ترامپ همچنین درمقاله ای دیگر که روز چهارشنبه گذشته در نشریه آمریکایی "وال استریت ژورنال" به چاپ رسید، نوشت: زمانی که راه حل های منسجم و توصیه های استراتژیک من بخصوص حفظ اعتماد متحدان آمریکا، شنیده نمی شد، دیگر زمان استعفا فرارسیده بود.

دیلی میل نیز در بخش دیگری از پوشش این خبر نوشت: متیس تنها پس از گذراندن ۲ سال به عنوان وزیر دفاع آمریکا، در مورخ ۲۰ دسامبر ۲۰۱۸  (۲۹ آذرماه ۱۳۹۷) نامه استعفای خود را درست یک روز پس از آنکه ترامپ اعلام کرد نیروهای آمریکایی را از سوریه خارج می کند، به شخص رئیس جمهوری تسلیم کرد.

دیلی میل در ادامه نوشت: اندکی پس از این اعلام مطلب از سوی ترامپ، متیس گفته بود که نیروهای آمریکایی در سوریه تا زمان شکست (گروه تکفیری – تروریستی) داعش در سوریه باقی خواهند ماند، این دو همچنین بر سر بسیاری از چشم اندازهای سیاسی نیز با یکدیگر اختلاف نظر داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.