ناظر گمرکات خراسان رضوی از افزایش هزینه‌های ورودی کامیون‌های غیر ترکمنی از گمرکات خراسان رضوی به خاک ترکمنستان خبر داد.

ترکمنستان تعرفه ورودی کامیون های ایرانی را افزایش داد

امید جهانخواه در گفت‌وگو با قدس گفت: متأسفانه همچنان برخی از محدودیت‌ها در گمرکات خراسان رضوی با کشور ترکمنستان وجود دارد.

وی ادامه داد: کامیون‌های غیرترکمنی باید ۱۱۰ تا ۱۳۰ منات بابت هزینه‌های خدمات گمرکی و ۸۰ تا ۱۰۰ دلار برای عبور از پل چهار جو پرداخت کنند و این موضوع به‌صورت رسمی به دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در استان نیز اعلام شده است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی در ادامه از کاهش ۱۳ درصدی  تعداد پرونده‌های کشفیات قاچاق در گمرکات استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در پنج ماهه امسال ۱۸۸ پرونده قاچاق در گمرکات خراسان رضوی تشکیل شده است. وی تعداد کشورهای شریک تجاری خراسان رضوی را رو به کاهش اعلام کرد و افزود: در پنج ماهه ابتدایی سال گذشته ۸۱ کشور مقصد کالاهای صادراتی خراسان رضوی بوده‌اند، اما این تعداد در پنج ماهه امسال به ۷۵ رسیده است.

جهانخواه با بیان اینکه صادرات در خراسان رضوی از ابتدای امسال تا پایان مردادماه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزنی رشد داشته است، ابراز کرد: میزان صادرات کالای استان در این مدت هزار و ۵۱۸ میلیون تن با ارزش ۶۴۷ میلیون دلار بوده که ارزش دلاری کالاهای صادر شده در این مدت ۳۰ درصد کاهش داشته است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی با تأکید بر اهمیت امر ترانزیت در حوزه تجارت خارجی، خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت کنونی در خراسان رضوی در رویه‌های ترانزیت از مبدأ ۵۰ درصد و در ترانزیت از مقصد ۳۳ درصد کاهش داشته‌ایم.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.