مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: سه هزار میلیارد ریال محصولات چاپی و صنایع بسته بندی امسال از خراسان رضوی به کشورهای منطقه صادر شده است.

فعالیت 355 واحد چاپخانه در صنعت چاپ خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین ، جعفر مروارید در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت چاپ در مشهد گفت : صنعت چاپ میراث اقتصادی و فرهنگی خراسان رضوی و مشهد و از نمونه هایی است که در آن تلاقی فرهنگ و اقتصاد را می توان در فضای مشهد و تاریخ کهن آن مشاهده کرد.

مروارید افزود : هم اینک ۳۵۵ واحد چاپخانه با اشتغالزایی برای سه هزار و ۵۰۰ نفر در صنعت چاپ خراسان رضوی فعال هستند و این واحدها طی یک سال گذشته شرایط درخشانی را برای صنعت چاپ و چشم انداز امیدبخشی را برای آن در آینده ترسیم کرده اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد که قوانین دست و پاگیر مالیاتی و بانکی در حوزه تولید و صادرات آسان شود و تفویض اختیارهای لازم به مسئولان استان خراسان رضوی از سوی دولت انجام گیرد تا فضا برای توسعه صادرات محصولات چاپی و محصولات بسته بندی فراهم شود.

مروارید با اشاره به توفیقات نمایشگاه بین المللی صنعت چاپ و بسته بندی سال گذشته در خراسان رضوی و حضور پررنگ صنعتگران در آن افزود: امسال در نظر است نمایشگاه صنعت چاپ با حضور نمایندگان سازمان فرهنگی – اقتصادی اکو و مبتنی بر فناوری های جدید صنعت چاپ در مشهد برگزار شود.

رئیس اتحادیه صنف چاپخانه داران خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: فعالان صنعت چاپ همچنان در گشایش اعتبار در بانک برای تامین مواد اولیه خود دچار مشکل هستند به نحوی که هم اینک برای واردات ۶۰ تن مرکب و هزار و ۲۰۰ تن مقوا شرایط دشوار بانک مرکزی و عدم همکاری بانک ترکیه مانع از رسیدن مواد اولیه به دست صنعتگران شده است.

علی مغانی افزود: مسئولان در استان همکاری لازم را برای رفع مشکلات صنعتگران حوزه چاپ ندارند و هر یک برای خود فعالیت کرده و انسجامی برای برطرف کردن مشکلات صنعت در بین آنان نیست به طوری که خود من  ۷۰ روز برای ثبت سفارش واردات یک قلم کالا در سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی معطل ماندم.

وی اضافه کرد: دو مسئول ارشد دو تشکل مهم بخش خصوصی مشهد شامل اتاق بازرگانی و اتاق اصناف مسئولیت هایی در اتاق بازرگانی و اتاق اصناف ایران دارند که دیگر فرصتی برای رسیدگی به مسائل فعالان اقتصادی استان و شهر خودشان ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.