۱۰ دستگاه آمبولانس به منظور توسعه ناوگان پیش بیمارستانی همزمان با هفته دولت توسط بانک رفاه کارگران به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اهدا شد.

اهدای 10 دستگاه آمبولانس از سوی بانک رفاه به دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش قدس آنلاین ، محمدرضا دارابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد دیشب در حاشیه این مراسم‌گفت : آمبولانس های اهدایی بر اساس اولویت در بیمارستان های مناطق زیر پوشش دانشگاه توزیع خواهند شد.

دارابی ضمن قدردانی از حمایت های بانک رفاه کارگران افزود : برای هر دستگاه آمبولانس اهدایی بیش از هفت میلیارد ریال هزینه شده است.

وی گفت : هم اکنون در حوزه پیش بیمارستانی بر اساس برنامه ششم توسعه به حداقل ۵۰ دستگاه آمبولانس جدید و برای نوسازی ناوگان نیز حدود ۴۵ دستگاه در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیاز است.  

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود : مشهد سالانه پذیرای بیش از ۳۰ میلیون زائر به ویژه در ایام عید نوروز ، اربعین حسینی و دهه پایانی صفر است و هر چند تاکنون اقدامات گسترده ای برای توسعه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی صورت گرفته است اما هنوز دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این زمینه با کمبود رو به روست.

دارابی گفت : وزارت بهداشت به منظور سرعت دادن خدمات رسانی در اورژانس پیش بیمارستانی ، هزار دستگاه موتور آمبولانس را به زودی در کشور توزیع خواهد کرد که پیش بینی می شود در مرحله نخست ۴۵ دستگاه به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اختصاص یابد.  

وی با بیان اینکه موتور آمبولانس ها در نقاط شهری و پر ترافیک فعال می شوند ادامه داد : موتور آمبولانس ها تا رسیدن آمبولانس خدمات اولیه را به مصدومان ارائه می دهند.

وی افزود : هم اکنون 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز در مناطق زیر پوشش دانشگاه فعال است که در زمان نیاز مورد استفاده قرار می گیرد.

ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.