پنج نیاز ضروری زائران در مشهد رصد شده که پاسخگویی و رفع آنان از اولویت‌های ستاد خدمات سفر خراسان رضوی است.

تاکید بر رفع ۵ پنج نیاز ضروری زائران در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی به پنج انتظار کلیدی زائران از ستاد اجرایی خدمات سفر استان درپی انجام پژوهش‌های میدانی، اشاره و عنوان کرد: اولین انتظار، کنترل گرانی‌ها در شهر مشهد است که با توجه به شرایط سخت اقتصادی، گرانی کالا در مشهد قابل قبول نیست و دستگاه‌های نظارتی باید با تلاش مستمر این مشکل را برطرف کنند.

محمدصادق براتی اظهارکرد: بر اساس سیاست‌ها و تدابیر اتخاذ شده درخراسان رضوی، میانگین قیمت کالاها و خدمات در ین استان به نسبت سایر نقاط کشور در شرایط مناسب‌تری قرار دارد اما همین مقدار اندک نیز زیبنده شهر زیارتی امام رضا(ع) نیست.

وی موضوع دوم مورد انتظار زائران را رسیدگی و نظارت بر اماکن و اقامتگاه‌ها دانست و گفت: نظارت بر اماکن اقامتی دارای مجوز به صورت مستمر توسط دستگاه‌های ناظر و اداره کل میراث فرهنگی انجام می‌گیرد؛ اما خانه مسافرهای فاقد مجوز، مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند که براساس مصوبه ستاد اجرایی خدمات سفر، این‌گونه اقامتگاه‌ها باید ضمن اخذ مجوزهای قانونی تا پایان شهریورماه ساماندهی شوند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، سومین  دغدغه زائران را مشکلات ترافیکی اطراف حرم ذکر کرد و گفت: کنترل ترافیک توسط نهاد های مربوطه مانند آستان قدس رضوی، فرمانداری مشهد و راهنمایی و رانندگی در حال پیگیری است و تاکنون نیز اقدامات مناسبی انجام شده است.

وی افزود: درخواست چهارمی که زائران عزیز به آن اشاره داشتند بحث کمبود پارکینگ در اطراف حرم مطهر است که در این راستا ایجاد ۹ هزار و ۲۰۰ جای پارک در اطراح حرم مطهر در دستور کار قرار دارد و در آینده اجرایی و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

براتی با بیان اینکه پنجمین نیاز زائران افزایش امکانات تفریحی و رفاهی در استان خراسان رضوی است، بیان کرد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه را شناسایی و به سرمایه‌گذاران معرفی کرده است و در آینده نزدیک مراحل اجرایی بسیاری از این طرح‌ها با همت سرمایه‌گذاران آغاز می‌شود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام محرم و صفر، کمیته دهه آخر صفر باید جلسات خود را به صورت منظم ادامه داده و مصوبات آنرا برای اجرا به نهادهای مربوطه ابلاغ کند.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.