خوزستان- فرماندار مسجدسلیمان گفت: ۹۶ میلیارد تومان به حساب بنیاد مسکن واریز شده تا منازل آسیب دیده را با پرداخت تسهیلات و یا کمک های بلاعوض بازسازی، نوسازی، تخریب و احداث مجدد کنند.

۹۶ میلیارد تومان برای بازسازی مناطق زلزله زده مسجدسلیمان اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ حجت‌الاسلام حیدر حاجتی نیا شامگاه جمعه ۹ شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه در نمایشگاه بزرگداشت هفته دولت اظهار کرد: فضای جغرافیایی شهرستان مسجدسلیمان به دلیل اینکه از روز اول که بحث شهریت مسجدسلیمان مطرح شد، این شهر فاقد یک طرح جامع بوده است.
وی افزود: متأسفانه ساخت و سازهای غیرمتعارفی در مسجدسلیمان آغاز شد و تا ۱۲ سال قبل که طرح جامعه آن تصویب شد، کمتر کسی به این مطلب توجه کرد؛ همچنین طرح تفصیلی شهر آماده نشده بود که ظرف چند ماه گذشته با پیگیری استاندار و اداره کل راه و شهرسازی تدوین طرح تفصیلی در دست اقدام است که به محض آماده شدن به وزارت راه و شهرسازی برای تصویب ارائه می شود.
فرماندار مسجد سلیمان تصریح کرد: به دلیل فقدان طرح تفصیلی در ادوار گذشته ساخت و سازهای غیرمتعارفی صورت گرفته و مردم در مسیر سیلاب ها، بالای تپه و درون دره ها منازلی ساختند که به دلیل عدم زیرساخت های مناسب به مرور زمان فرسوده شده اند.

وی گفت: ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ کم در اختیار زلزله زدگان مسجدسلیمان قرار داده می شود. روز گذشته نیز رئیس سازمان برنامه و بودجه آغاز ساخت یک هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی برای جابجایی خانوارهای ساکن در بافت فرسوده و مناطق آلوده به نفت و گاز را کلنگ زنی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.