مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بردسکن گفت: ۱۶۳ واحد تولیدی در تملک بانک های استان که سال ها در بلاتکلیفی بودند با دستور استاندار خراسان رضوی به گروهها و اشخاص حقیقی و حقوقی توانمند و کارآمد واگذار می شود.

واحدهای تولیدی  در تملک بانک ها به افراد توانمند و کارآمد واگذار می شود

به گزارش قدس آنلاین، مهندس محمد سنجری  مراقبت ازواحدهای مشکل دار و بحرانی را در شهرستان ها مورد تاکید قرارداد و گفت: مدیران شهرستان ها باید  نگذارند این واحدها به تعطیلی کشیده شوند بلکه می توانند مسایل و مشکلات آنها را  در کمیسیون کارگری شهرستان ها مورد بررسی قرار دهند.   مدیرکل کار  و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اظهارداشت: تعطیلی هر واحد تولیدی علاوه بر بیکاری افراد باعث ایجاد مشکلات اقتصادی و آسیب های اجتماعی درخانواده ها می شود. وی بر حفظ بنگاههای اقتصادی موجود تاکید کرد و گفت:  حفظ واحدهای تولیدی بزرگ ترین کمک به اشتغال و تولید و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

  سنجری عنوان کرد:  تکمیل پروژه هایی که  بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند در اولویت کاری دولت است و   دولت از محل تبصره ۱۸ بستر منابع مالی آنها را فراهم کرده است.   وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: همانطور که در دوران ۸ سال دفاع مقدس مردم در کنار مدیران قرار گرفتند امروز هم باید  در جنگ اقتصادی با استفاده از ظرفیت های مردمی در حوزه های مختلف استفاده کرد. وی  گفت: مدیران باید در کنار بخش خصوصی و معین های اقتصادی نقش تسهیل گری را به نحوه مطلوب ایجاد کنند و به عنوان پشتیبانی کنندگان فرماندهان جنگ اقتصادی به فعالان اقتصادی کمک کنیم.   مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی بر احیاء واحدهایی که به هر دلیلی در سنوات قبل  منجر به تعطیلی شده اند تاکید کرد و گفت: مدیران باید بنگاههای موجود  را حفظ کنند تا در رونق تولید خللی بوجود نیاید.

سنجری عنوان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور راه اندازی واحدهای بزرگ صنعتی در شهرک های صنعتی  خیلی جواب نمی دهد و بازده درآمدی این گونه واحدها با تاخیر خواهد بود. وی بر فعالیت‌ها و شرکت ‌های دانش بنیان و استفاده از ظرفیت استارتاپ‌ها در سطح استان تاکید کرد و گفت:  امروز باید  راه اندازی و فعالیت بنگاههای اقتصادی سرلوحه کار مدیران قرار بگیرد. وی راه اندازی مرکز نوآوری را در بخش تعاون مورد تاکید قرار داد و گفت:  فعالیت های دانش بنیان و استارتاپ ها می تواند نیاز جویندگان کار را پاسخ گو باشد.

وی اظهارداشت: ۳۰ تا ۳۵ درصد جویندگان کار در استان فارغ التصحیلان دانشگاهها هستند و متولیان امر می توانند ازاین طریق به تولید و اشتغال کمک کنند.    مدیرکل تعاون کار و رفاه  اجتماعی خراسان رضوی طرح مدل  مثلث توسعه اقتصادی استاندار خراسان رضوی را  در شرایط اقتصادی حاکم بر کشور مهم توصیف کرد و گفت:  اجرایی کردن این طرح  می تواند ناجی استان در بخش اقتصادی باشد. وی برتقویت بخش تعاون تاکید کرد و گفت: بخش تعاون تنها بخش اقتصادی درکشور است  که قوی ترین پشتوانه و اسناد بالا دستی را  دارد.   وی اظهارداشت: بخش تعاون یک اقتصاد مردمی شده است  و باید نگاه دولتمردان به بخش تعاون تغییر پیدا کند و این بخش را مورد پشتیبانی خود قرار دهند. سنجری رسالت اصلی تعاونی ها را  توسعه عدالت اجتماعی و کاهش فقر و فقر زدایی  دانست.  

وی بیان کرد: بخش تعاون یکی از ارکان اصلی  اقتصاد مقاومتی است و می تواند بخش تعاون گره گشا  و ناجی کشور   باشد. وی حمایت همه جانبه  اداره کل تعاون را از معین های اقتصادی اعلام کرد  و گفت:  کسانی که  توسط معین های اقتصادی توانمند شده  باشند برای استمرار فعالیت های آنها دولت تسهیلات قرض الحسنه ای را در اختیار آنها قرار می دهد. وی با بیان اینکه تعهد اشتغال استان در سال  جاری ۷۶ هزار فرصت شغلی است گفت: در ۵ ماهه امسال ۲۲ هزار فرصت شغلی آن  محقق شده است.
 دراین جلسه تفاهم نامه ای با هدف گسترش همکاری و تقویت مشارکت  و استفاده از منابع و ظرفیت های بومی محلی و منطقه ای و گسترش فرهنگ کار آفرینی درراستای اشتغال و توسعه تعاونی ها بین مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی و فرماندار شهرستان بردسکن به امضاء رسید.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.