مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی گفت: در در دهه اول محرم پیش بینی برگزاری ۶۰هزار سخنرانی ، ۶۰۰جلسه گفتمان های دینی ، ۹۰۰برنامه اجتماعات محوری و ۱۶۰۰ایستگاه صلواتی در استان می شود، همچنین بناداریم در ۱۱۰۰نقطه از استان ،نماز جماعت ظهر عاشورا را برگزارکنیم.

 نماز جماعت ظهر عاشورا امسال در  ۱۱۰۰نقطه خراسان رضوی برپاخواهد شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام هادی صاحبقرانی ،مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی در نشست خبری به منظور ارائه برنامه های این سازمان در آستانه ماه محرم سال ۱۴۴۱گفت: ماه محرم و قیام عاشورا باعث ایجاد امید در مستضعفین و محرومین و ترس و هراس در دشمنان اسلام شده است.

وی بابیان اینکه شعار این سازمان در برگزاری مراسم محرم امسال ، محرم، گام دوم انقلاب و امید صادقانه است، تصریح کرد: در محرم امسال ۳۵۳۰نفر برای تبلیغ در نقاط مختلف استان خراسان رضوی و برخی استان های دیگر کشور از سوی این سازمان اعزام خواهند شد.  این تعداد در قالب ۱۳۵۰مبلغ، ۵۰۰مبلغه، ۷۵۰نفر که احکام آنها از سازمان های دیگر به این سازمان معرفی می شود و سازمان تبلیغات اسلامی جانمایی انها را برای تبلیغ انجام می دهد و  ۹۳۰روحانی که در روستاها به طور مستمر، مستقر هستند می باشند.

حجت الاسلام صاحبقرانی با اشاره به اینکه ۲۰گروه جهادی نیز برای انجام کارهای تبلیغی، عمرانی و آموزشی در این ماه به نقاط مختلف استان اعزام خواهند شد، بیان داشت: در ماه محرم، ۲۲همایش طلایه داران هدایت در استان خراسان رضوی و برای اولین بار در استان کارگاه های آموزشی مخصوص مبلغین و مبلغات با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب و خانواده برگزار خواهد شد .

وی تصریح کرد: همچنین قبل از شروع ماه محرم همایش های توجیهی -تبیینی با حضور مسئولین و افراد موثر هیات مذهبی و مداحان در سطح استان و در مجتمع آیه های مشهد برگزار شد.

حجت الاسلام صاحبقرانی افزود: مراسم سیاه پوشان و اعلام محرم نیز امشب بعد از نماز مغرب در مهدیه مشهد برگزار خواهد شد و روز دوشنبه نیز در مراسمی نمادین ساعت ۱۷ در میدان ۱۵خرداد کاروان کربلا به مشهد  وارد خواهد شد. همچنین در اولین جمعه ماه محرم در روز ۱۵شهریور ماه مراسم شیرخوارگان حسینی با محوریت حرم مطهر امام رضا(ع) در سراسر استان اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه امسال پیش بینی می شود در ۱۱۰۰نقطه نماز جماعت ظهر عاشورا برگزار شود، تصریح کرد:در دهه اول محرم پیش بینی برگزاری  ۶۰هزار سخنرانی ، ۶۰۰جلسه گفتمان های دینی ، ۹۰۰برنامه اجتماعات محوری و  ۱۶۰۰ایستگاه صلواتی می شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه راهبرد این سازمان در دوره جدید تکیه بر تبلیغات مردمی و آگاه سازی از این طریق است، اظهار داشت: طبق اطلاع رسانی که برای هیات مذهبی صورت گرفته است اقلامی نظیر برنج، چای , قند و رب و برخی کالاهای دیگر با قیمت مناسب برای مراسم عزاداری در ماه محرم در نظر گرفته شده است که مسئولین هرهیئت در تاریخ تعیین شده و دریافت بن در نظر گرفته شده می توانند این اقلام را تهیه کنند.

حجت الاسلام صاحبقرانی اظهار داشت: هیات مذهبی استان توجه داشته باشند که برنامه های انها در راستای ایجاد هدایت گری، اگاه سازی  و روشن گری در جامعه باشد و  به همه هیات مذهبی استان توصیه می کنیم که مراسم عزاداری خود را با تلاوت قرآن آغاز کنند و در شب عاشورا نیز از ختم قرآن و توجه به قرآن غفلت نکنند.

وی درپاسخ به سوال قدس آنلاین در باره برنامه های سازمان تبلیغات برای حاشیه شهر مشهد در محرم و صفر بیان داشت: برای هر مسجد در حاشیه شهر مشهد یک مبلغ اعزام خواهد شد و از ان جا که تا روز های پایانی دهه اول محرم درخواست برای اعزام به حاشیه شهر مشهد وجود دارد نمی توان عدد مشخصی را از اعزام مبلغان به این منطقه اعلام کرد، از طرفی در دهه های میانی ماه محرم و صفر برنامه های ویژه سخنرانی و عزاداری با محوریت حاشیه شهر مشهد در نظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به سوال دیگر قدس آنلاین در رابطه با کاهش موازی کاری ها در اعزام مبلغ و برگزاری مراسم ها گفت: امسال در آستانه ماه مبارک رمضان اتفاق خوبی رخ داد و ستاد اعزام با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی،معاونت حوزه علمیه استان ،اداره تبلیغات آستان قدس رضوی ،بیوت مراجع و همه دستگاه هایی که به نوعی مساله تبلیغ با آنها گره خورده است تشکیل شد و تاکنون این ستاد بالغ بر ۸ جلسه برگزار کرده است که بازخورد این ستاد در اعزام مبلغین در ماه مبارک رمضان بسیار خوب بود و برای ماه محرم نیز این ستاد به جهت پرهیز از موازی کاری و آسیب شناسی در اعزام مبلغ برای عزاداری سید الشهداء در طول این ماه  و همچنین به صورت مستمر در طول سال و همچنین ایامی نظیر فاطمیه، دهه ولایت، دهه کرامت  تشکیل شد از طرفی این ستاد  با رصد کردن مراسم های عزاداری ها در صورت نیاز  تذکراتی را به هیات  مذهبی خواهند داد .همچنین از زمانی که این ستاد تشکیل شده است همگرایی خوبی بین سازمان های مرتبط با امر تبلیغ رخ داده است و موازی کاری ها به حداقل رسیده است .حتی این ستاد هر هفته شب جمعه مبلغینی را به روستاهای اطراف مشهد اعزام می کند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران جنگ رسانه ای دشمن علیه کشور را مدیریت و خنثی کنند، افزود: از طرفی باید در کنار برخی آسیب های جزئی که در برخی مراسم های مذهبی رخ می دهد به برکات هیات مذهبی نیز توجه داشت، به طوری که در موضوع سیل اخیر بسیاری از هیئت ها به صورت داوطلبانه در مناطق خسارت دیده استقرار پیدا کردند  و با برپایی موکب اقدام به ارائه خدمات مختلف پرداختند . همچنین برخی هیات مذهبی در مناطق مختلف استان از جمله مشهد اقداماتی نظیر ایجاد اشتغال برای زنان بی سرپرست ویا بد سرپرست، بورسیه تحصیلی دانش آموزان محروم و ایجاد شرایط و امکانات لازم برای ازدواج جوانان را فراهم کردند که لازم است رسانه ها به این موضوع نیز توجه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.