خراسان شمالی- مدیر کل امور مالیاتی خراسان شمالی از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم مالیاتی تا پایان سال جاری خبر داد.

بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم مالیاتی

یوسف یعقوبی نژاد در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، گفت: با توجه به شعار سال به نام سال رونق تولید از سوی رهبر معظم انقلاب، لذا سازمان متبوع در راستای حمایت از تولید و کالای ایرانی و به منظور حمایت از فعالان اقتصادی و افزایش رضایتمندی مودیان محترم، اقدام به بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم مالیاتی در صورت پرداخت بدهی قطعی شده تا پایان سال جاری کرده است.

وی افزود: بهره مندی از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم قابل بخشش، یک فرصت ویژه و تا پایان سال ۹۸ است و در صورت عدم پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده و برخورداری از تسهیلات یاد شده تا پایان سال جاری، این امکان در سال آینده فراهم نخواهد بود.

وی اظهار داشت: سازمان متبوع با صدور بخشنامه تکمیلی اعلام کرده که در سال ۱۳۹۹هم سطح اختیارات ادارات کل امور مالیاتی در خصوص بخشودگی جرایم مالیاتی محدود خواهد شد و هم احراز شرایط خوش حسابی باید با مستندات کامل صورت گیرد..

مدیر کل امور مالیاتی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: مودیانی که تا پایان سال جاری اقدام به پرداخت بدهی قطعی شده خود نکنند جزو موءدیان خوش حساب محسوب نشده و در سال آینده از برخی امتیازات از جمله بخشودگی جرایم محروم خواهند شد.

یعقوبی نژاد ادامه داد: با رعایت مفاد ماده ۱۹۱ قانون مالیات های مستقیم و سایر مقررات مربوط، در خصوص بدهی های قطعی شده از یک فروردین سال ۹۹ به بعد، حداکثر بخشودگی جرایم قابل بخشش، برای مودیان واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره برداری یا پروانه کسب تولیدی از مراجع ذیربط، ۷۰ درصد و برای سایر مودیان ۵۰ درصد برای هر منبع مالیاتی در هر سال یا دوره به مدیران کل امور مالیاتی تفویض شده است.

وی با تاکید بر اطلاع رسانی کامل مبنی بر استفاده از این ظرفیت قانونی از سوی فعالان اقتصادی اظهار داشت: بهترین شرایط برای مودیان مالیاتی استفاده از فرصت استثنایی به وجود آمده، است تا ضمن انجام تکالیف قانونی در سیاست اصولی نظام مبنی بر کاهش اتکاء به درآمدهای نفتی به اقتصاد کشور کمک کنند و ضمن اکتساب عنوان خوش ‎ حسابی، با سهل ‎ ترین شکل ممکن و با عزت و احترام از بار سنگین جرایم مالیاتی رهایی یابند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.