همدان - مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: یک هزار مزرعه و استخر دو منظوره تکثیر و پرورش انواع ماهی در استان همدان وجود دارد.

1000 مزرعه و استخر دو منظوره پرورش ماهی درهمدان فعالیت می کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار کرد: استان همدان  یکی از قطب های شیلات در کشور است به گونه ای که بیش از یک هزار مزرعه و استخر دو منظوره تکثیر و پرورش انواع ماهی در سطح استان همدان وجود دارد.

دولو اضافه کرد: استان همدان با تولید حدود ۶ هزار تن انواع ماهیان گرم آبی و سردآبی و ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه ماهیان زینتی در زمینه تولید ماهیان سردآبی رتبه یازدهم و در زمینه تولید ماهیان گرم آبی و زینی رتبه دوازدهم را در سطح کشور در سال گذشته به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه همچنین استان همدان در زمینه تولید تخم چشم زده و بچه ماهی قزل آلا از استان های پیشرو در کشور است به گونه ای که در این زمینه در بین ۳ استان برتر کشور قرار دارد، افزود: استان همدان در زمینه شیلات تنها به پرورش آبزیان اتکا نکرده بلکه تلاش کرده با ایجاد صنایع مرتبط چرخه کامل تولید و بهره برداری بخش شیلات را در استان تکمیل کند که در این زمینه میتوان به راه اندازی واحد بسته بندی آبزیان در شهرستان نهاوند و نیز بهره برداری از ۲ کارخانه خوراک آبزیان و نیز مزرعه پرورش کروکودیل در ملایر در آینده نزدیک اشاره کرد.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: با برنامه ریزی های انجام گرفته پیش بینی می شود میزان تولید ماهیان گرم آبی و سردآبی در استان همدان از ۶ هزار تن در سال ۹۷ به ۶ هزار ۳۰۰ تن در سال ۹۸ افزایش یابد.

دولو اضافه کرد: همچنین پیش بینی می شود تولید ماهیان زینتی از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه به ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار قطعه و تولید تخم چشم زده ماهی و بچه ماهی سردآبی از ۲۵ میلیون قطعه به ۳۰ میلیون قطعه در سال ۹۸ افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.