گروهی چپ‌گرا در انگلیس خواستار برگزاری تظاهرات علیه ملکه الیزابت در پی تصمیم جنجال‌برانگیز او در تعلیق پارلمان شد.

سازمان‌دهی تظاهرات علیه الیزابت دوم در مقابل کاخ باکینگهام

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، فعالان عضو گروه چپ‌گرای «کوربینیستا» خواستار برگزاری تظاهرات علیه ملکه ۹۳ ساله انگلیس شدند که هفته قبل به بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور، اجازه داد به مدت پنج هفته پارلمان را تعلیق کند. (بیشتر بخوانید)

یک فعال به نام «مایکل چسوم» که در ابتدا سیاست‌های «مهربانانه» جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس، را رد می‌کرد، یک سری اعتراضات را به منظور ایجاد اخلال در شهرهای بزرگ و کوچک سازمان‌دهی کرده است که شامل حضور صدها هزار تظاهرکننده می‌شود. او در تلاش برای ترویج «نافرمانی مدنی» و برگزاری تظاهرات به سوی کاخ باکینگهام و اعتراض به ملکه انگلیس است.

گفته می‌شود ملکه انگلیس چاره‌ای نداشت غیر از این که درخواست جانسون را برای تعلیق پارلمان بپذیرد زیرا نقش ملکه از سوی کنوانسیون دیکته می‌شود.

در همین حال بسیاری از صاحب‌نظران در محافل سیاسی و رسانه‌ای تصمیم ملکه در تعلیق مجلس را اقدامی ضد دموکراسی و نادیده گرفتن خواست نمایندگان مردم توصیف کردند و آن را لکه سیاهی در تاریخ دموکراسی انگلیس خوانده‌اند.

چسوم در گفتگو با تایمز اعلام کرد: «این اعتراضات غیرقابل پیش‌بینی هستند. ما این تجمعات را سازمان‌دهی می‌کنیم و کاری که قرار است انجام شود را هیچ کسی نمی‌تواند حدس بزند. ما در حال ترویج نافرمانی مدنی هستیم. این ممکن است به معنای مسدود کردن پل‌ها یا تظاهرات به سوی کاخ باکینگهام و اعتراض به ملکه باشد. ما مخالف برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) هستیم، اما این تظاهرات در حال متحد کردن مردم از همه طیف هاست.»

او افزود: ما اخلال ایجاد خواهیم کرد و من برای این موضوع متأسفم. اما در مواجهه با آنچه که بوریس جانسون در حال برنامه‌ریزی برای آن است، ارزشش را دارد. پیام ما به جانسون این است که اگر شما دموکراسی ما را سرقت کنید، ما خیابان‌ها را مسدود می‌کنیم. 

در همین حال، قرار است امروز شنبه مخالفان تصمیم نخست‌وزیر انگلیس درباره تعلیق پارلمان این کشور، ده‌ها تظاهرات در شهرهای مختلف برگزار کنند. (بیشتر بخوانید)

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.