همدان- مدیر کل محیط زیست استان همدان گفت: همه پسماندهای استان باید به صورت ناحیه‌ای در ۲ ناحیه شمالی و جنوبی استان جمع‌آوری و دفن بهداشتی شود که اکنون شهرداری همدان پسماند شهرهای شمالی استان را در مرکز دفن بهداشتی زباله خود تحویل‌می‌گیرد

 پسماندهای استان باید به صورت ناحیه‌ای جمع‌آوری شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عادل عربی امروز صبح در نشست خبری به مناسب هفته دولت، اظهار کرد: اکنون روزانه ۱۲۰۰ تن پسماند در استان جمع‌آوری می‌شود که از این مقدار شهرداری همدان روزانه ۴۵۰ تن را تحویل می‌گیرد.

 وی افزود: برای مدیریت پسماند طبق قانون برخورد با افرادی که اقدام لازم را انجام ندادند در دستور کار داریم و سال قبل ۲ شهرداری و ۲۰ دهیاری استان به دلیل رعایت نکردن قوانین پسماند به دستگاه قضایی معرفی شدند.

عربی در ادامه با اشاره بر اینکه در دهه فجر پاسگاه محیط‌بانی خان‌گرمز هم بهره‌برداری می‌شود ادامه داد: ۲ منطقه زیست محیطی تجرک و کرفس آماده واگذاری برای بهره‌برداری توسط بخش خصوصی( افراد حقیقی و حقوقی) است. واگذاری هم بر اساس ضوابط و دستورالعمل ابلاغی است.

 مدیر کل محیط زیست استان همدان در پاسخ به این سئوال خبرنگار قدس آنلاین درباره اختلاف نظر آب منطقه‌ای و محیط زیست در موضوع منطقه آبشینه که محدوده سد است یا تالاب آبشینه؟، افزود: هر نقطه‌ای که به صورت دست ساز انسانی محل‌جمع‌آوری آب باشد به مانند سد اکباتان که تالاب سد اکباتان را ایجاد کرده است از نظر ما تالاب محسوب می‌شود و محدوده ای اکو زیستی است.

وی گفت:  صنایع آلاینده هر ۳ ماه یک معرفی می‌شوند که  امسال ۲۰ واحد آلاینده داشتیم و ۳ ماهه دوم هم مهرماه معرفی خواهند شد  سال گذشته هم ۱۰ واحد برای واحد سبز ثبت نام کردند که فقط یک واحد به عنوان واحد سبز شناخته شد.

عربی در پاسخ به دیگر سئوال خبرنگار قدس آنلاین که بوی نامطبوع در محور همدان به تهران به مشام می‌رسد  و دلیل آن چیست؟، افزود: بخشی از این بو مربوط به یک کارخانه چرم‌سازی در این محور و بخش دیگر آن هم مربوط به فاضلاب شهرک بوعلی است که بعد از تصفیه در دریاچه مجاور جمع‌آوری می‌شود که آبفا باید کانال آن را ایجاد کند.

 وی درباره تخلیه نخاله های ساختمانی در مسیر رودهای استان هم گفت: این وظیفه دهیاری‌های و راهداری‌است که مانع از تخلیه نخاله در این محور ها شوند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.