عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تورم 40 درصدی در کشور می‌گوید: حذف چهار صفر گرچه لازم است اما این طرح باید زمانی اجرایی شود که تورم تک رقمی باشد. حذف چهار صفر ممکن است افزایش نرخ  تورم را به دنبال داشته باشد و به مشکلات اقتصادی بیفزاید.

طرح حذف چهار صفر از پول ملی، فرار رو به جلوی دولت است/ این طرح افزایش تورم را در پی دارد

سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار «قدس آنلاین»، درباره لایحه حذف چهار صفر از پول و تغییر واحد پول ملی کشور اظهار داشت: دولت وعده‌هایی را در رابطه با بهبود وضعیت اقتصادی به مردم داد و به همین دلیل امیدواری زیادی نسبت به برجام داشت که اگر توافق برجام به امضا برسد پول‌های بلوکه شده به حساب کشور وازیر و در نتیجه رفاه و رونق ایجاد می‌شود. این در حالی است که شاهد بودیم هیچ پولی آزاد نشد و رونقی بدست نیامد. بنابراین همین امر باعث شد در بحث معیشت مردم و اقتصاد کشور اختلالات جدی بوجود بیاید.

نماینده مردم فلاورجان افزود: در چند ماه اخیر مشکلات معیشتی مردم افزایش داشت به طوریکه شاهد افزایش بی‌رویه افراد تحت پوشش کمیته امداد بودیم، بنابراین باید گفت طرح حذف چهار صفر پول ملی از سوی دولت به نوعی فرار به جلوست. دولت برای اینکه بگوید وضعیت اقتصادی مردم و جایگاه پول ملی کشور را بهبود می‌دهد چنین اقدامات مقطعی و ظاهری را مطرح می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: هیچ زمانی کاهش ارزش پولی در این سطح نبوده است. این اقدام نه تنها هیچ دردی از مردم دوا نمی‌کند بلکه هزینه سنگین و افزایش تورم را برای کشور درپی دارد. در حال حاضر تورم کشور حدود ۴۰ درصد است، در این شرایط حذف چهار صفر گرچه لازم است اما این طرح باید زمانی صورت بگیرد که تورم تک رقمی باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: حذف چهار صفر ممکن است افزایش نرخ  تورم را به دنبال داشته باشد و به مشکلات اقتصادی بیفزاید. من معتقدم حذف چهار صفر از پول ملی تنها نوعی وضعیت ظاهری و اقدام  موقت اقتصادی را به همراه دارد اما در باطن قطعاً نمی‌تواند مشکلات را برطرف کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.