۵۱۱ برنامه هفته امر به معروف و نهی از منکر با شعار "ما به هم ربط داریم، بی‌تفاوتی شرط انسانیت نیست"در خراسان رضوی برگزار می‌شود.

۵۱۱ برنامه در هفته امر به معروف و نهی از منکر اجرا می شود
 
به گزارش قدس آنلاین ، عبدالله ارجاعی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک واجب الهی بوده نباید مشکلات موجود در برخی جریان‌ها، احزاب و گروه‌ها منجر به ترک این واجب الهی بشود.

او در رابطه با برنامه‌های هفته امر به معروف و نهی از منکر در سطح استان با شعار "ما به هم ربط داریم، بی‌تفاوتی شرط انسانیت نیست"، ادامه داد:  برنامه‌های محوری این هفته که شامل نشست علمی-تخصصی، مانور تذکر لسانی، مفلحون دانش‌آموزی، آغاز به کار طرح هادیان معروف، سه‌ شنبه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی، برگزاری همایش بزرگ طلایه‌داران معروف و  تکریم خانواده معزز شهدا بخشی از این برنامه ها است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: همچنین رونمایی از مستند شهدای امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی، تجلیل از برترین‌های نظام تعلیم و تربیت با همکاری آموزش و پرورش، کرسی‌های آزاداندیشی، نشست‌های دانشجویی و طلاب بخش دیگری از برنامه های این هفته است.
ارجاعی با بیان اینکه این برنامه ها از یکشنبه دهم تا شنبه شانزده شهریور ماه برگزار می‌شود، افزود: در مجموع ۵۱۱ برنامه در استان برگزار می‌شود که ۳۶۷ مورد آن در شهرستان‌ها و ۱۴۴ مورد در مشهد خواهد بود؛ از مجموع این تعداد برنامه ۳۷ مورد آن مشترک است.

 او تصریح کرد: ظرف مدت ۸ ماه تعداد هزار معروف واجب منکر حرام و شرعی در خراسان رضوی احصا شده است و اولویت نخست در اصلاح مدیران و مسئولان بوده که اگر اصلاح شوند جامعه اصلاح می‌شود، وقتی مسئولی فرزندانش با پول بیت‌ المال در خارج زندگی می‌کنند و کالای ایرانی در منزلش دیده نمی‌شود چطور می‌تواند در جامعه اثربخش باشد؟ آیا این فرد می‌تواند درس تحکیم خانواده بدهد؟ ماده ۸ قانون که مرتبط با بحث امر به معروف و نهی از منکر است باید در دستور کار دولت قرار بگیرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: بیش از ۹۸۰۰ طلایه‌ دار امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی بالغ بر یک میلیون تذکر لسانی تاثیرپذیر داشتند و خوشبختانه حتی یک مورد پرونده قضایی در سطح استان نداشته‌ایم و اگر هم جایی اشکال دارد در نوع تذکر بوده و نه در پذیرش مردم و ملت مسلمان ایران خود مبلغ این واجب الهی هستند؛ ایده‌آل استان تا ۳ سال آینده داشتن ۴۲ هزار طلایه‌دار است که برای رسیدن به این عدد در تلاش هستیم.

ارجاعی با بیان اینکه در آستانه ماه محرم جلسه‌ای با حضور سخنرانان و مداحان هیئات مذهبی برگزار شد، افزود: در این جلسه که بالغ بر هزار مداح و سخنران حضور داشتند بر محتوای سخنرانی‌ها و عزاداری‌ها تاکید شد تا شبهه و انحرافی به‌وجود نیاید؛ البته در مجموعه‌های سازمان‌یافته مشکلی داریم و این مشکلات در هیئت های غیرمجاز و ثبت نشده هستند و در این رابطه مجموعه‌هایی همچون سازمان تبلیغات اسلامی، شورای هیئات مذهبی و بسیج مداحان باید جدی‌تر و قوی‌تر از گذشته عمل کنند.

او در رابطه با مشکلات پوششی غیرایرانی‌ها در مشهد، ادامه داد: بر اساس ماده ۱۲ قانون اساسی وزارت امور خارجه و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری موظف به آگاهی به زائر، گردشگر و توریست با موازین شرعی و اسلامی در مبدا هستند، نه آنکه مشکلی در شهر امام رضا (ع) ببینیم و بعد در جهت حل آن گام برداریم؛ گرچه کارها و اقدامات موثری از سوی مجموعه‌های مختلف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی صورت پذیرفته، اما کافی نبوده، زیرا تاثیر در کف جامعه به‌خوبی دیده نشده است.

او ادامه داد: با همکاری آموزش و پرورش بیش از هزار دانش‌آموز برتر دختر و پسر مروج و رعایت‌کننده امر به معروف و نهی از منکر شناسایی شده و از این افراد در هفته‌ای که به این عنوان نامگذاری شده است تقدیر به‌عمل می‌آید؛ معتقدیم بهترین زمان اثرپذیری در دوران تحصیل و بهترین مکان آن مدارس هستند.
باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.