روزنامه وال استریت ژورنال مدعی شد که نفتکش ایرانی «آدریان داریا-۱» که در تنگه جبل الطارق آزاد شده قصد دارد محموله نفت خام خود را از طریق کشتی‌های دیگر به سوریه تحویل دهد.

درخواست آمریکا از مصر برای مانع‌تراشی در مسیر حرکت «آدریان دریا»

قدس آنلاین: وال استریت ژورنال به نقل از  منابع آگاه  مدعی شد نفت‌کش دریان دریا قصد دارد بار خود را به نفت‌کش‌های کوچکتر در نزدیکی سواحل سوریه تحویل دهد تا از این طریق به سوریه منتقل شود. 

این منابع تأکید کردند که این نفت‌کش پس از آنکه نتوانست بار خود را در سواحل یونان تخلیه کند، به سمت «اسکندرون» در ترکیه تغییر داد و در حال حاضر نیز اگر خریداران دیگری برای محموله کشتی پیدا شود و نفت‌کش‌های کوچک‌تر نتوانند با آدریان دریا ارتباط برقرار کنند، برنامه فعلی نیز ممکن است تغییر کند. 

یک مقام آمریکایی همچنین تأکید کرد که واشنگتن قصد ندارد اجازه دهد که این محموله نفت به سوریه برسد و برای شکست این طرح تلاش می‌کند. 

وی گفت: «وزارت خارجه آمریکا دو نفتکش ایرانی دیگر را که به دریای مدیترانه رسیده‌اند و گفته می‌شود که احتمالا نفت آدریان دریا را به سوریه منتقل می‌کنند، پیگیری می‌کند». 

این مقام مسئول با هشدار به مصر از این کشور خواست که به آدریان داریا اجازه عبور از کانال «سوئز» در مسیر بازگشت به ایران را ندهد. 

یک مقام دیگر افشا کرد که یکی از دو نفت‌کش دیگر که واشنگتن آنها را تعقیب می‌کند، کشتی «سلویا ۱» است که اخیرا به خاورمیانه رسیده است. 

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.