سرپرست دادسرای فضای مجازی خراسان رضوی گفت:کلاهبرداران، امروز با نمایش یک درگاه پرداخت جعلی اقدام به سرقت اطلاعات کارت‌های بانکی شهروندان و متعاقباً برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان کرده اند، از این رو مردم مراقب این گونه سایت های جعلی باشند.

کمین کلاهبرداران در سایت‌های جعلی جهت سرقت اطلاعات کارت‌های بانکی/سایتی جعلی امروز اقدام به برداشت  غیرمجاز از حساب های شهروندان کرده است

به گزارش قدس آنلاین، قاضی حقدادی  در خصوص کمین کلاهبرداران در سایت‌های جعلی اظهار کرد: امروز سایتی جعلی تحت عنوان تأیید هویت آگهی‌های سایت دیوار راه‌اندازی شده که از شهروندان می‌خواهد مبلغ ۱,۰۰۰ تومان را برای تأیید هویت و انتشار آگهی خود پرداخت نمایند و در ادامه با نمایش یک درگاه پرداخت جعلی، اقدام به سرقت اطلاعات کارت‌های بانکی شهروندان و متعاقباً برداشت غیرمجاز و خالی‌کردن حساب بانکی آنان می‌نمایند.

وی افزود: علی‌رغم اینکه به موضوع بافوریت ورود کردیم، اما متأسفانه مشخص شد که به محض فیلترشدن آدرس سایت جعلی، متهمان مربوطه اقدام به تعریف و ارائه آدرسی جدید و مشابهی می‌نماید که برهمین اساس، به نظر می‌رسد که باندی سازمان‌یافته با برنامه‌ریزی قبلی، آدرس‌های جعلی فراوانی آماده نموده که پس از فیلترینگ آدرس قبلی، آدرس جدید ارائه نماید.

سرپرست دادسرای فضای مجازی خراسان رضوی تصریح کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم که از ورود به اینگونه سایت‌ها پرهیز کرده تا در دام کلاهبرداران رایانه‌ای گرفتار نشوند.

قاضی حقدادی پیشتر نیز در خصوص افراد سودجویی که با استفاده از بسترهای به وجود آمده در فضای مجازی اقدام به تعیین قیمت‌های نامتعارف می‌کنند، هشدار داده و گفته بود: متأسفانه افرادی فرصت‌طلب و سودجو، با اهداف کسب منفعت مالی و ایجاد ناامنی اقتصادی در جامعه و یا با قصد اقدام علیه نظام، با سوءاستفاده از بسترهای به وجود آمده در فضای مجازی، اقدام به تعیین قیمت‌های نامتعارف و غیرمعقول در بازار زمین و مسکن، خودرو، لوازم خانگی و سایر کالاها می‌کنند. گاهاً این اقدامات توسط افراد حرفه‌ای و با کار تیمی و سازمان‌یافتگی همراه است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دادسرای فضای مجازی خراسان رضوی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.