سیستان وبلوچستان-مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با اشاره به رها سازی بخشی از حقابه زیست محیطی تالاب هامون از محل ذخیره آب چاه نیمه یک شهرستان زهک تصریح کرد: این امر به منظور تثبیت خاک بخشی از کانون های گرد و غبار تالاب هامون و احیای پوشش گیاهی این نواحی و همچنین ایجاد موج در چاه نیمه یک (موضوع تغییر طعم آب) انجام شده است.

رهاسازی آب از چاه نیمه های سیستان به تالاب هامون

به گزارش قدس آنلاین،مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با اشاره به رها سازی بخشی از حقابه زیست محیطی تالاب هامون از محل ذخیره آب چاه نیمه یک شهرستان زهک تصریح کرد: این امر به منظور تثبیت خاک بخشی از کانون های گرد و غبار تالاب هامون و احیای پوشش گیاهی این نواحی و همچنین ایجاد موج در چاه نیمه یک (موضوع تغییر طعم آب) انجام شده است.

وحید پورمردان اظهار داشت: به نظر می رسد میزان حقابه در نظر گرفته شده برای تالاب هامون نسبت به کانون های گرد و غبار که در چندین سال خشکسالی و فشار بر تالاب ایجاد شده بسیار کم است.

 وی ادامه داد:امسال هدف اول ما از رها سازی حقابه، رساندن آب به کانون های گرد و غبار و احیای پوشش گیاهی این مناطق است و امیداوریم که با احیای پوشش گیاهی کانون های گرد و غبار از غلظت طوفان‌ها در منطقه سیستان کاسته شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.