۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۴
کد خبر: 668955

دو جوان موتورسوار که از عاملان اصلی گوشی قاپی های خیابانی در مشهد بودند، در چنگ قانون گرفتار شدند.

پلیس نقشه کیف قاپ‌ها را نقش برآب کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی خراسان رضوی، زن جوان در پیاده رو خیابان شهیدمطهری مشهد با دوستش صحبت می‌کرد که ناگهان دو جوان موتورسوار به آنها نزدیک شده و گوشی تلفن همراهش را چنگ زدند و به‌سرعت متواری شدند.

در این لحظه یکی از سارقان پاسخ داد و با لحنی شیطانی برای تحویل گوشی قرار و مدار می‌گذاشت،
مالباخته که دست دو جوان موتور سوار را خوانده بود بلافاصله با فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و به کلانتری شهید هاشمی‌نژاد مشهد مراجعه کرد.

در پی اعلام این سرقت در ساعت 21 روز یکشنبه گذشته مردی که همراه خانواده‌اش برای خرید به خیابان شهید مطهری رفته بودند طعمه این سارقان شدند، او لحظه‌ای از خودرو پیاده می‌شود و دقایقی بعد با شنیدن صدای جیغ همسرش که همراه فرزندانشان داخل خودرو نشسته بود سراسیمه خود را به آن‌ها رساند، دو جوان موتورسوار گوشی تلفن را از دست همسرش ربوده و متواری شده بودند.

متهمان یک ساعت قبل از ارتکاب این سرقت، گوشی تلفن همراه مرد جوانی را قاپیدند که خودرویش کنار خیابان خراب شده و با امداد خودرو تماس گرفته بود.

آن‌ها زاغ سیاه این فرد را چوب می‌زدند و به‌محض آن که گوشی را در داخل کیف دستی‌اش گذاشت کیف حاوی گوشی تلفن و 3 میلیون تومان وجه نقد را به سرعت بردند، متهمان پس از گذشت ساعتی گوشی تلفن همراه جوان دیگری را نیز در خیابان شهید کامیاب مشهد قاپیدند و متواری شدند.

شناسایی و دستگیر عاملان سرقت

فرمانده نیروی انتظامی مشهد گفت: در پی گزارش چند فقره سرقت در محدوده خیابان شهید مطهری و بلوار شهید کامیاب مشهد طرح ویژه‌ای در دستور کار پلیس قرار گرفت و با بررسی سرنخ‌های موجود مشخص شد موتور سیکلت مورد استفاده سارقان از استاد یزد سرقت شده است.

اکبر آقابیگی افزود: ماموران کلانتری شهید هاشمی‌نژاد در ادامه ردزنی‌های گسترده خود در این عملیات ضربتی 2 عامل سرقت را چهره‌زنی و مورد شناسایی قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: پلیس ساعت 3 بامداد روز گذشته 2 متهم 21 و 30 ساله را در حالی که پرسه‌زنی می‌کردند پس از کنترل و مراقبت‌های پوششی دستگیر کرد.

فرمانده نیروی انتظامی مشهد با اشاره به این مطلب که تحقیقات از متهمان برای کشف سرقت‌های انجام شده توسط آن‌ها ادامه دارد گفت: آنچه در بررسی این پرونده حائز اهمیت است ضرورت توجه بیشتر زائران و مجاوران به توصیه‌های پلیسی برای پیشگیری از وقوع این گونه سرقت‌ها است.

آقابیگی تصریح کرد: زن جوان نیز در پیگیری موضوع تصمیم بسیار عاقلانه و خوبی گرفته و با پلیس تماس گرفته است، چرا که قرار گذاشتن با فرد سارق برای تحویل گوشی تلفن همراه ممکن بود برایش مشکل و دردسر دیگری درست می‌کرد که در این رابطه نیز شهروندان عزیز باید هوشیاری بیشتری داشته و به توصیه‌های پلیس توجه کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.