معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان تهران اعلام کرد که مردم استان تهران ۳۰میلیارد و ۶۷۰میلیون تومان کمک های نقدی و غیر نقدی خود را از ابتدای امسال به مراکز نیکوکاری پرداخت کردند.

کمک 30 میلیارد تومانی مردم تهران به نیازمندان از ابتدای سال

به گزارش قدس آنلاین، به گفته محمد رضا شاهجانی هم اینک ۱۴۰ مرکز نیکوکاری در استان مشغول خدمت رسانی به نیازمندان است که ۱۴ هزار و ۶۴۷ نفر از نیازمندان از خدمات این مراکز بهره مند می شوند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ مرکز نیکوکاری در مناطق مختلف استان تهران آماده افتتاح هستند، بیان کرد: تعداد این مراکز تا پایان امسال به ۳۴۶ مرکز می رسد که برخی از این مراکز در روستاها و برخی ویژه بانوان هستند.

شاهجانی به مراکر نیکوکاری ویژه بانوان نیز اشاره کرد و افزود: هم اکنون شش مرکز نیکوکاری با مدیریت بانوان در استان تهران فعالیت دارند که این مراکز در شهرستان های ورامین، شهر قدس، ملارد و تهران( ادارات کمیته امداد مناطق ۴، ۸ و ۱۲ پایتخت) قرار دارند.

وی هدف از راه‌اندازی مراکز نیکوکاری شناسایی نیازمندان و متمکنین هر محله و برآوردن نیازها و مشکلات فقرا توسط افراد توانمند بیان کرد و گفت: هم اکنون سه مرکز نیکوکاری روستایی نیز در شهرستان های فیروزکوه، دماوند و پاکدشت مشغول ارائه خدمت به نیازمندان هستند.

معاون توسعه مشارکت های کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه مراکز نیکوکاری در زمینه‌های مختلف بهداشتی، درمانی، رفاهی، آموزشی، تجهیزاتی، کمک هزینه خرید جهیزیه و مالی به نیازمندان خدمات ارائه می‌دهند، افزود: این مراکز توسط مردم اداره شده و همچنین به صورت محله محور با هدف نهادینه سازی فرهنگ احسان و نیکوکاری فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد در محله‌ها فرهنگ نوع دوستی را گسترش می‌دهند، تاکید کرد: در مراکز نیکوکاری اطلاعات نیازمندان و نیکوکاران محرمانه است و کمک‌های جمع‌آوری شده دراین مراکز با حفظ عزت نفس و کرامت نیازمندان بدون بروکراسی اداری بین آن‌ها توزیع می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.