سرپرست دادسرای ویژه جرایم شهرسازی و رئیس کمیته صیانت از حریم کلانشهر مشهد گفت: چهار میلیون و ۵۵۰ هزار متر مربع از اراضی تصرف شده ملی و کشاورزی شهرستان مشهد طی ۹ ماه گذشته رفع تصرف شده و به وضع سابق آن بازگشته است.

۴.۵ میلیون مترمربع از اراضی مشهد رفع تصرف شد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی حقدادی گفت: چهار میلیون و ۵۵۰ هزار متر مربع از اراضی تصرف شده ملی و کشاورزی شهرستان مشهد طی ۹ ماه گذشته رفع تصرف شده و به وضع سابق آن بازگشته است.

وی تصریح کرد: این اقدام با همت کمیته صیانت از حریم کلانشهر مشهد و با گذشت ۹ ماه از فعالیت این نهاد و با همکاری دستگاه های مرتبط انجام شده است.

حقدادی افزود: مجازات جرم تغییر کاربری آنچنان سنگین نیست و کسی به این دلیل بازداشت نمی شود و تنها  قلع و قمع در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز انجام می شود.

وی بیان داشت: سازمانی که در خصوص ملکی قصد پاسخگویی و ارائه خدماتی نظیر آب و برق را دارد باید از جهاد کشاورزی در خصوص زمین استعلام و تاییدیه لازم را دریافت کند که متاسفانه عدم دریافت این تاییدیه ها مشکل بزرگ کنونی در زمینه ساخت و سازهای غیر مجاز است.

سرپرست دادسرای ویژه جرایم شهرسازی مشهد گفت: اجرای قانون مجازات استفاده کنندگان غیر مجاز از انشعابات آب، برق و گاز نیز که مصوب سال گذشته است موجب افزایش میل و رغبت ساخت و سازکنندگان غیر مجاز در اطراف مشهد شده است چرا که بر اساس ماده چهار این قانون دستگاه های مسئول می توانند نسبت به برقراری انشعابات غیر دائم خدمات عمومی موضوع این قانون مطابق با تعرفه مربوطه تا تعیین تکلیف قانونی از سوی مراجع مربوطه اقدام کنند.

منبع:ایرنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.