۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷
کد خبر: 669000

وزیر صنعت، معدن و تجارت: خودروهای قدیمی که در سایپا پراید و در ایران خودرو پژو ۴۰۵ است، باید از چرخه تولید خارج شوند که این ممکن است در سال آینده اتفاق بیفتد.

قدس آنلاین: با احتساب صحبت‌های جدید وزیر صنعت، تعداد دفعاتی که قرار شده تولید پراید متوقف شود، از تعداد سال‌های تولیدش بیشتر شده است. به عبارت دیگر در طول ۲۷ سالی که از تولید پراید در کشورمان می‌گذرد، مسئولان سالی دو نوبت تصمیم گرفته‌اند تولیدش را متوقف کنند، اما هر سال درحالی که همه منتظر انتشار خبر توقف تولید این عزیز بودند، ناگهان مسئولان اعلام کردند نه تنها تولید پراید متوقف نمی‌شود بلکه قیمتش هم دو برابر خواهد شد. دقیقاً مثل رونالدینیو که تا لحظه آخر به «مسی» نگاه می‌کرد و درحالی که همه انتظار داشتند به مسی پاس بدهد، توپ را می‌انداحت برای «تیری آنری»!

البته اینکه مسئولان مثل رونالدینیو با پراید برخورد می‌کنند دلایل متعددی دارد که به طور مختصر به دو مورد اشاره می‌کنیم:

دلیل نخست: مسئولان به شدت دلشان برای مردم می‌سوزد، به همین خاطر هر سال تصمیم می‌گیرند تولید پراید را متوقف کنند، اما دست‌های پشت پرده‌ای در صنعت خودرو وجود دارد که حسابی از تولید خودرویی با فناوری ۳۰ سال پیش سود می‌برد و اجازه توقف تولید را نمی‌دهد. مسئولان هم پیش خودشان می‌گویند اگر قیمت تمام شده پراید را تا مرز ۵۰ میلیون بالا ببریم، مردم خودشان دست از خرید خودرو برمی‌دارند و خط تولید خود به خود متوقف می‌شود.

دلیل دوم: هفته پیش از صحبت‌های تاریخی وزیر قبلی صنعت که گفته بود دلیل مرگ و میر در جاده، تخمه خوردن پشت فرمان است و ربطی به کیفیت پراید ندارد، رونمایی شد. با عنایت به این صحبت‌ها می‌توان نتیجه گرفت که مثلثی متشکل از «پراید، تخمه و تصادف» چرخه مرگ و میر جاده‌ای را تشکیل می‌دهد که در صورت حذف هر کدام از این عوامل، مرگ و میر جاده‌ای متوقف می‌شود. از آنجایی که دیوار تخمه فروش‌ها به شدت کوتاه‌تر از دیوار دست‌های پشت پرده است، مسئولان برخلاف وعده‌های بیست‌و هفت ساله‌شان، این‌بار تصمیم گرفته‌اند به جای توقف تولید پراید، جلو تولید تخمه را بگیرند تا با حذف یکی از عوامل چرخه مرگ و میر جاده‌ای، میزان مرگ و میر به پایین‌ترین حد ممکن برسد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.