تظاهرکنندگان هنگ‌کنگی در خیابان های این کشور «سرود ملی آمریکا» را میخوانند.

وقتی مخالفان دولت هنگ‌کنگ «سرود ملی آمریکا» را ‌می‌خوانند+فیلم

به گزارش خبرنگار بین الملل قدس آنلاین، تظاهرات ضددولتی مردم هنگ کنگ که از چند هفته پیش در اعتراض به طرح استرداد مجرمین به چین در پارلمان محلی این کشور به خیابان‌ها آمده‌اند همچنان ادامه دارد با این تفاوت که روز گذشته تظاهرکنندگان با خواندن سرود ملی آمریکا ماهیت این تظاهرات ها و شورش های خیابانی را بیش از پیش آشکار ساختند.

معترضان هنگ کنگی در حالی سرود ملی ایالات متحده را در خیابان ها میخوانند که مقامات پکن معتقد هستند که واشنگتن در دامن زدن به آشوب‌های هنگ کنگ نقش داشته است.

این در حالی است که اخیراً نیز تصاویری از یک دیپلمات آمریکایی در حین دیدار با رهبران معترضان هنگ‌کنگ منتشر شده است.

با این‌حال، واشنگتن مدعی است که نقشی در اعتراضات هنگ کنگ ندارد و دیدار با افراد مختلف را یک امری کاملاً طبیعی و عادی جلوه داده است.

لازم به ذکر است که هنگ‌کنگ از سال ۱۸۴۲ تا ۱۹۹۷ تحت سیطره بریتانیا بوده است، اما در سال ۱۹۹۷ و پس از پایان یافتن پیمان پیشین با بریتانیا، به جمهوری چین پیوست. این منطقه، بیش از هفت میلیون نفر جمعیت دارد و یکی از مراکز مهم مالی در منطقه شرق آسیا و جهان به شمار می‌رود.

در این رابطه ژانگ وای وی، رئیس مؤسسه چین در دانشگاه فودان در شانگ‌های گفت: اقدامات خشونت آمیز و گردهمائی‌های غیرقانونی اخیر در منطقه ویژه اداری هنگ کنگ در چین دارای ویژگی‌های انقلاب رنگین است و نیروهای غربی مغز متفکر این آشوب‌ها هستند.

اقدامات خشونت آمیز آشوبگران طی دو ماه گذشته در هنگ کنگ افزایش یافته است و بر زندگی روزمره مردم تأثیر گذاشته و اقتصاد منطقه را مختل کرده است.

ژانگ افزود: آن‌ها بمب‌های دست ساز پرت و از خشونت و مجازات غیرقانونی علیه ساکنان داخل فرودگاه استفاده می‌کنند. همه این‌ها نشان دهنده تمایل برای تروریسم است. ما امیدواریم این شرایط گسترش پیدا نکند. این یک نوع هشدار است.

وی گفت: از آنچه که اتفاق افتاده می‌توانیم ببینیم که «باند چهار» تمام وقت با کارکنان کنسولگری‌های آمریکا و انگلیس در هنگ کنگ در ارتباط هستند. زمانی که شما به فرایند آشوب‌ها نگاه می‌کنید، می‌توانید در سازماندهی آن، ویژگی‌های یک انقلاب رنگین را ببینید. زنجیره انسانی، خروج همه پول‌ها از بانک ها، بنرها، شعارها، یونیفرم‌ها و اشارات دست، همه و همه نشان می‌دهد که آن‌ها به طور حرفه‌ای آموزش دیده اند.

این صاحب نظر همچنین گفت: نیروهای غربی که طرفدار انقلاب به اصطلاح رنگین هستند، شرور هستند. آن‌ها تلاش کردند خشم جوانان را علیه دولت منطقه ویژه اداری هنگ کنگ برانگیزند.

ژانگ ضمن اشاره به اینکه برخی از آشوبگران پرچم‌های انگلیس و آمریکا را در دست دارند، آن‌ها را خائن نامید. وی در ادامه گفت: ما که در این سرزمین تحصیل کرده ایم درک این مسئله برای مان دشوار است و آن‌ها را خائن می‌نامیم. اما چنین افرادی در هنگ کنگ نماینده نیرویی هستند که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. آن‌ها چهره‌های چینی، اما روادیدهای انگلیسی یا کانادایی دارند، آن‌ها ضدکمونیست و شدیداً ضد چین هستند. آن‌ها واقعاً معتقدند غرب بهترین است. در واقع، آمریکا و انگلیس با تولید ناخالص داخلی خودشان که کمتر از هنگ کنگ است، دچار مشکل شده اند، با وجود این، آن‌ها انگلیس و آمریکا را می‌پرستند. واقعیت مسئله این است که حمایت انگلیس و آمریکا پشت این آشوب هاست. آن‌ها از انگلیس و آمریکا پول می‌گیرند و پرچم آن‌ها را به اهتزاز در می‌آورند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.