چند روز دیگر مدارس باز می شود و شور ونشاط با فرارسیدن بوی ماه مهردر مدارس موج خواهد زد بنابراین مشکل ترافیک و آلودگی هوای مشهد همچنان باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان باشد از سویی سرویس مدارس نیز باعث به وجود آوردن آلایندگی بیشتر خواهد شد.

سرویس مدارس برای دانش آموزان رایگان شود

مجتبی بهارونددر گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین گفت :با توجه به اصل  ۳۰قانون اساسی تحصیل برای دانش آموزان رایگان است و به طور مستقیم چیزی در مورد سرویس دهی مدارس عنوان نشده است اما اگر قرار باشد سرویس مدارس رایگان باشد باید خیلی از ارگان ها و نهاد ها به این موضوع کمک کنند از جمله خود وزارت آموزش و پرورش ،شهرداری ها و بقیه نهاد ها باید مشارکت کنند تا سرویس مدارس رایگان شود و اگر قرار باشد در شهر مشهد سرویس مدارس برای دانش آموزان رایگان شود ما استقبال می کنیم .

وی افزود: ما طرح هایی را در دست بررسی داریم تا به دانش آموزان، دانشجویان و طلاب یک سری خدمات را به صورت رایگان یا طرح های تخفیفی انجام شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد تاکید می کند: ما آمادگی این را داریم تا در این زمینه با اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی مذاکره کنیم و تمهیداتی اندیشیده شود تا دانش آموزان عزیز ما از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند و طی یک تفاهم نامه بتوانیم خدمات رایگان یا خدمات تخفیفی به آنه ها ارایه شود.تا با این روش بتوانیم از تعدد رفت و آمد خودرو ها و سرویس مدارس کاسته و به دنبال آن شاهد ترافیک کمتر و آلودگی کمتر هوا باشیم ضمن این که ما به طور ویژه در استفاده عموم مردم از دوچرخه کار می کنیم.اکنون استفاده از دوچرخه در خیلی از کشورهای دنیا به عنوان یک وسیله حمل و نقل جا افتاده است .

بهاروند در ادامه می گوید: اگر آموزش و پرورش به طور مشخص به ما اعلام کند برای دانش آموزان کدام مدارس امکان استفاده از دوچرخه وجود دارد ما با کمک شهرداری آمادگی داریم امکاناتی را در اختیار این دانش آموزان قرار دهیم .

وی در خاتمه یادآوری می کند: تمامی ادارات باید پای کار بیایند تا مشکل ترافیک مشهد آلودگی هوا و استفاده دانش آموزان از وسایل عمومی حل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.