فرماندار بینالود گفت: به احتمال زیاد مسمومیت اهالی به واسطه نوشیدن آب رخ داده باشد که این موضوع در دست بررسی است.

جزئیات مسمومیت ۳۳۲ نفر در ابرده

حسـینی، فـرمانـدار شهرستان بینالود در تشریح ماجرای مسمومیت تعدادی از اهالی ابرده بالا واقع در حوالی شاندیز به قدس گفت: از عصر جمعه گذشته افرادی با علائم مسمومیت شامل تب خفیف، سرگیجه، اسهال و استفراغ به مراکز درمانی موجود در شهر شاندیز مراجعه کردند.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه حجم مراجعه‌کنندگانی که دچار این علائم شده بودند رو به افزایش بود، به سرعت اقدامات مورد نیاز مانند تقویت تیم‌های پزشکی، تأمین دارو و دیگر هماهنگی‌ها صورت پذیرفت.

فرماندار شهرستان بینالود به آمار افرادی که دچار این حادثه شده بودند اشاره و در این باره عنوان داشت: بر همین اساس تا ساعت ۷ صبح روز گذشته خروجی آمارهای اخذ شده عدد ۳۳۲ نفر را نشان می‌داد که با علائم مسمومیت خفیف به مراکز درمانی مراجعه و تحت درمان قرار گرفته‌اند. حسینی به عامل احتمالی بروز این حادثه هم اشاره کرد و گفت: در بررسی‌های اولیه این فرضیه پیش روی ما قرار گرفت که احتمالاً مسمومیت خفیف ایجاد شده در محل، به واسط استفاده از منابع آبی منطقه بوده باشد.

 کشت میکروبی در حال انجام است

برای اینکه این فرضیه هم به یقین تبدیل شود، متخصصان مربوط در حال انجام کشت میکروبی هستند و نتیجه بررسی‌های صورت گرفته هم تا ۴۸ ساعت آینده مشخص خواهد شد.

فرماندار بینالود تصریح کرد: این اتفاق در منطقه‌ای به نام ابرده بالا رخ داد. تحقیقات روی محل سکونت این افراد مشخص کرد که تمامی آن‌ها در دو کوچه نزدیک به هم زندگی می‌کنند.

خوشبختانه این ماجرا در دیگر مناطق به هیچ عنوان گزارش نشده و موردی هم به مراکز درمانی مراجعه نکرده است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر مشکلی در محل وجود ندارد، ادامه داد: به واسطه کسب این اطلاعات بود که احتمال آلودگی مقطعی آب در محل متصور شد. پس از وقوع این ماجرا به سرعت تیم‌های تخصصی به محل اعزام و اقدام به کلرسنجی و نمونه‌برداری از آب شرب محل کردند که اقدامات انجام شده نشان داد هیچ‌گونه آلودگی و مشکلی در محل وجود ندارد.

از همین رو دستور تحقیقات تکمیلی برای آنکه علت دقیق و چرایی این مسمومیت مشخص شود، صادر شده است.

 تمامی مسمومان مرخص شده‌اند

حسینی در مورد وضعیت جسمانی بیمارانی که به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند، گفت: در حال حاضر هیچ کس از اهالی در مراکز درمانی شهرستان بستری نیست؛ چرا که مسمومیت ایجاد شده خفیف و با انجام اقدامات اولیه درمانی مشکل مراجعان حل شده است.

اکثر بیمارانی هم که در این بازه زمانی به مراکز درمانی مراجعه کردند پس از انجام سرم تراپی و دیگر اقدامات معمولی درمانی ترخیص شده‌اند.

البته برخی ازمراجعان که بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و ... داشته‌اند به محض حضور در مراکز درمانی و اخذ شرح حال از بیمار، به مراکز درمانی تخصصی اعزام شدند که تعداد آن افراد حدود چهار نفر بود.

فرماندار بینالود بیان داشت: در این زمینه شبکه بهداشت و درمان شهرستان را دعوت کرده‌ایم تا ابعاد ماجرا بررسی شود.   اگر در این رابطه پی ببریم که وقوع این حادثه به واسطه کوتاهی فرد و یا دستگاهی رخ داده است، با قاطعیت با آن‌ها برخورد خواهد شد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.