«همزمان با ایام سوگواری حسینی» نُسخ مرمت شده فیلم های «روز واقعه» و «پرواز در شب» در سینما آزادی به نمایش در می آیند.

اکران ویژه «روز واقعه» و «پرواز در شب» همزمان با ماه محرم

به گزارش قدس آنلاین، بنیاد فارابی همزمان با آغاز سوگواری امام حسین(ع) و در دهه محرم دو اثر ماندگار و کلاسیک سینمای ایران «روز واقعه» و «پرواز در شب» را که با همکاری مشترک «لابراتوار صدا و سیما» و «فیلمخانه ملی ایران» و «استودیو فام» مورد مرمت، اصلاح رنگ و صدا و بازسازی قرار گرفته است در سینما آزادی به نمایش می گذارد.
این نمایش بر اساس تفاهم نامه ی همکاری مابین بنیاد سینمایی فارابی و سینما آزادی به منظور اکران فیلم های مناسبتی انجام می‌شود.
طی چند سال گذشته و با برنامه‌ریزی بلند مدت، مراحل اسکن، مرمت و بازسازی و تصحیح رنگ و صدا برای آثار شاخص سینمای ایران آغاز شده است و مورد توجه علاقمندان، منتقدان و مخاطبان سینما در داخل و خارج قرار گرفته است.
نمایش نسخه مرمت شده این فیلم های قدیمی که محتوای ارزشمند و عمیق دارند فرصتی است تا مخاطبانی که این آثار را بر روی پرده سینما ندیده اند، بتوانند پس از سالها به تماشای این آثار کلاسیک بنشینند.
«روز واقعه» محصول ۱۳۷۳ به کارگردانی شهرام اسدی و تهیه کنندگی مرتضی شایسته از تولیدات فاخر بنیاد سینمایی فارابی و برنده پنج سیمرغ بلورین جشنواره سیزدهم فجر است. این فیلم بر اساس فیلمنامه «روز واقعه» بهرام بیضایی تهیه شده است. «پرواز درشب» نیز از تولیدات سال ۱۳۶۵بنیاد سینمایی فارابی و از آثار ارزشمند سینمای ایران به تهیه کنندگی و کارگردانی زنده یاد رسول ملاقلی پور فیلم برگزیده پنجمین جشنواره فیلم فجر و برنده لوح زرین بهترین جلوه‌های ویژه در همین جشنواره است.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.