یزد - مدیر کل انتقال خون استان یزد از اجرای پویش نذراهدای خون آگاهانه به سمت اهدای پلاسما در ایام ماه محرم و صفر در استان یزد خبر داد.

 پویش نذر اهدای خون آگاهانه در محرم و صفر برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی اداره کل انتقال خون یزد ، دکتر نقی تقوائی با بیان این خبر اظهارداشت: پویش اهدای خون آگاهانه به سمت اهدای پلاسما از اول ماه تا پایان ماه صفر جهت آشنایی اهداکنندگان با فرآورده‌های خونی و ترویج فرهنگ و مدیریت بهینه اهدای خون به بیماران انجام می‌گیرد.

وی افزود: این پویش یک حرکت انسان دوستانه است و از مردم نوع دوست استان، اهداکنندگان و سرپرست هیئت های مذهبی استان خواست در راستای حمایت از این کمپین با مراجعه به مراکز اهدای خون، نام خود را در این حرکت خداپسندانه ثبت نمایند.

تقوایی تصریح کرد: با توجه به اینکه اهداکنندگان در ماه محرم و صفر به علت شرکت در سنت حسنه نذر اهدای خون بیشتر می شود و اهداکنندگان برای اهدای خون در مراکز خونگیری نیز با ازدحام جمعیت روبرو نشوند، برای سهولت کار داوطلبین اهدای خون می‌توانند برای پیشگیری از ازدحام جمعیت ثبت نام اینترنتی انجام دهند و به سامانه نوبت دهی به نشانیwww.yazdbto.ir  مراجعه نمایند ودر قسمت نوبت دهی اینترنی برای اهدای خون یا اهدای پلاسما ثبت نام نموده و ضمن دریافت کد رهگیری در تاریخ دلخواه تعیین شده برای اهدای خون یا اهدای پلاسما حضور پیدا می کنند.

وی در پایان با اشاره به راه اندازی دستگاه های جدید در این اداره کل گفت: اهداکنندگان می توانند بجای اهدای خون، اهدای پلاسما و پلاکت آفرزیس داشته باشند و در پذیره نویسی سلول های بنیادی خونساز نیز مشارکت نمایند و جان بیماران را نجات دهند.

 انتهای پیام /  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.