شاهزاده‌ای آبی پوش از دل جنگل‌های خزان زدۀ باستانی قصد دارد تاج را از سر شیر شاه جوان بردارد و بر تختش بنشاند.

آیا «شیرشاه» تاجش را خیلی زود از دست می‌دهد؟

قدس آنلاین: انیمیشن سینمایی «شیرشاه» چندی پیش با گذشتن از رکورد تاریخی فیلم «یخ زده( فروزن۱)» توانست به عنوان پرفروش ترین انیمیشن تاریخ سینما دست یابد.

کارگردان این فیلم جان فاوریو این فیلم انیمیشن سینمایی را با اقتباس از انیمیشن معروف والت دیسنی که در سال ۱۹۹۴ تولید شده بود، برای همین کمپانی ساخت.

«شیرشاه» توانسته است تاکنون بیش از یک میلیارد و ۵۱۵ میلیون دلار در اکران جهانی‌اش بفروشد. این فیلم از جولای ۲۰۱۹ به روی پرده آمد و توانست در همان هفته اول ۱۹۱ میلیون و ۷۷۰ هزار دلار در آمریکا بفروشد.

این کارگردان قبلاً در سال ۲۰۱۶  از انیمیشن‌های دیسنی یعنی کتاب جنگل را بازسازی کرده بود که این فیلم در آن زمان بیش از ۹۶۶ میلیون دلار فروش کرد.

«شیرشاه» که توانسته است نمره ۷/۱ را از «آی ام دی بی» بگیرد، با واقع گرایی وسواس گونه‌ای ساخته شده است به گونه‌ای که برخلاف انیمیشن قبلی در این فیلم چشمان سیمبای تازه متولد شده، متمایل به آبی است و این امر، براساس واقعیت‌های زیست شناسانۀ شیرهاست که براساس آن توله‌ها کور به دنیا می‌آیند و تا حدود ده روز پس از تولدشان نمی‌توانند چشمانشان را باز کنند. رنگ آبی در نتیجه تأخیر در تولید ملانین است اما با رشد بیشتر توله‌ها، این رنگ تغییر می‌کند و در سه ماهگی چشم آنها به رنگ طلایی و قهوه‌ای تغییر می‌کند.

همچنین برخی شخصیت‌ها نیز تغییراتی کرده اند. چیویتل اجیوفور بازیگری که در سال ۲۰۱۴ جایزۀ بفتا برای بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای بازی در فیلم «دوازده سال بردگی» کسب کرد، در این فیلم صداپیشۀ نقش «اسکار» عموی «سیمبا»ست. او در گفت وگویی گفته است اسکار در این فیلم، روان شناسانه تر و وحشی تر از اسکار اصلی است. او به شباهت‌های شخصیت اسکار به عموی خیانت پیشۀ هملت اشاره کرده است و گفته است اسکار در نسخۀ ۱۹۹۴ قدرت طلب، خشن و دارای اعتماد به نفس است اما در این فیلم، شخصیتی وسواسی، ناامید و عصبانی از او نشان داده شده است که در هر لحظه ممکن است همه چیز را ویران کتد و دست به خشونتی ستمگرانه بزند.  

رقیب در راه است

اما به نظر می‌رسد عنوان «پرفروش ترین فیلم تاریخ» برای «شیرشاه» دوام زیادی نداشته باشد چرا که رقیبی جدی در راه است.

کریس بوک و جنیفرلی قسمت دوم «یخ زده» را برای دیسنی ساخته اند و این فیلم در اول آذر امسال و در آخرین روزهای سال مسیحی جاری به روی پرده خواهد رفت. این زمان برای اکران، فرصتی برای این فیلم خواهد بود که تماشاگران بیشتری را به سالن‌های سینما بکشد. این دو کارگردان در سال ۲۰۱۳ قسمت نخست یخ زده را ساختند که تا امسال عنوان پرفروش ترین انیمیشن تاریخ را در اختیار داشت. یخ زده ۱ در سال ۲۰۱۳ توانست بیش از یک میلیارد و ۲۴۷ میلیون دلار بفروشد. دو نکته‌ای که می‌تواند دل سازندگان «شیرشاه» را بلرزاند این است که اولاً «یخ زده۱» نمره بهتری از «شیرشاه» گرفته بود و با کسب نمرۀ۷/۵از نظر کیفی بهتر بود. ثانیاً «یخ زده۱» در هفته اول فروش بهتری از «شیرشاه» داشت و توانست حدود ۲۴۴ میلیون دلار در هفتۀ افتتاحیه در آمریکا بفروشد.

باید دید دیسنی موفق می‌شود رکورد خود را دوباره بشکند و در یک سال شاهد دست به دست شدن عنوان بهترین انیمیشن تاریخ باشیم؟

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.