مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت : گذر فرهنگ و هنر یعنی بستری که در اختیار شهروندان قرار می گیرد و هنرهای متنوع و آثار فرهنگی در یک مجموع و یک فضای منسجم در دسترس بازدیدهای هنر دوستان قرار خواهد گرفت.

نخستین نشست گذر فرهنگ و هنر و فروش آثار هنری روز  در مشهد برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین جعفر مروارید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در نشست خبری گذر فرهنگ و هنر با موضوع فروش آثار هنری روز گفت: یکی از عرصه های مقاومت در زمانه حاضر ما مقاومت اقتصادی است. این که یک کشور با ظرفیت عظیم جوان و میراث غنی فرهنگی گذشته با امید به نوآوری و طرح نو در انداختن در آینده و با توجه با داشته های خوب بر اساس اتونومی خود مختار درونی بتواند به خلق آثار فرهنگی و هنری اقدام کند این خلق آثار هنری و هنری جلوه ای از انسانیت، جنبه زیبا شناسانه او و جلوه ای از آن قدرتی است که خداوند به او عطا کرده است. تحقق و ظهور یکی از صفات الهی بر روی زمین که صفت هنرمندی است.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) بر تحقق صفات الهی بر روی زمین دعوت می کند که یکی از این صفات زیبا شناسی، هنرمندی و خلاقیت است. خلاقیت و ابداع با فکر ایرانی در بستر اسلامی که تمدن ایرانی اسلامی بر اساس آن شکل گرفته است. ما تنها از امام حسین (ع) تنها درس مقاومت در برابر ظلم را نمی گیریم درس ابداع و نو آوری را هم می گیریم درس حیات و زندگی را هم می گیریم.

مروارید افزود: جای خوشحالی است که فروش آثار هنری با پیام و این درس و ایام محرم همراه است همه می دانیم که یکی از برنامه های دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی راه اندازی و تاسیس گذر های فرهنگ و هنراست. گذر فرهنگ و هنر یعنی بستری که در اختیار شهروندان قرار می گیرد و هنرهای متنوع و آثار فرهنگی در یک مجموع و یک فضای منسجم در دسترس بازدیدهای هنر دوستان قرار خواهد گرفت. مقصود این است که برای دسترسی های فرهنگی و هنری شهروندان ما دچار مشکل نشوند و بتوانند در آخر هفته برای تجربه یک نشاط معنی همراه خرید داشته باشند این بستر بتواند نیازهای این ها را برطرف کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: و این بستر با کمک گروه سرمایه گذاری در برج آسمان به مدت یکسال این گذر محقق شده است و این جلسه اعلام می شود این امر مبارک است و با توجه به امسال که سال رونق تولید است و با توجه به تحریمات دشمن و برکاتی که این تحریم ها برای ما به همراه دارد که یکی از این برکات این است که کالای ترک و کالای چینی در مشهد خریداری نشود و کالای ایرانی خریداری شود و این گونه از هنرمند خودمان از گذشته هنرمند پر افتخار خودمان حمایت کنیم. اقتصاد فرهنگ و هنر در امسال به همین منظور صورت بندی شده است. نگاه به هنر و فرهنگ باید به یک صنعت خلاقی شود که تولید ثروت انجام دهد که ما در این زمینه به یک نگاه عمومی و گفتمان عمومی نیازمندیم که آثار فرهنگی و هنری در عرضه و رقابتی که با یکدیگر انجام میدهند در سبد خرید کالای شهروندان قرار بگیرند. دراین فصل با وجود حضور مسافران نشان دادن قدرت فرهنگی و هنری خراسان بزرگ و فروش اثار به این منظور که گفتمان خلاقیت و گفتمان اینکه هنر یک صنعت فناورانه است که به تولید ثروت می انجامد این گفتمان رایج بشود.

مروارید افزود: مجموعه برج آسمان ۷۰ واحد در مسافت ۳ هزار و ۲۰۰ متر گرد هم جمع شده اند و بر اساس تقسیم بندی های هنری وفرهنگی که چارچوب مفهومی هم دارد به اصحاب فرهنگ و هنر برای فروش آثارشان واگذار شده است و مجموعه هنرهایی که در این فضا حضور خواهند داشت شامل نقاشی، صنایع هنری تجمسی، اثار هنری بین المللی، استادیوم و عکاسی، آثار هنری بر روی چرم، تصویر سازی، خراطی، تذهیب، خطاطی، انتشارات، مد و لباس ایرانی و اسلامی و...است که در خدمت شهروندان هنردوست مشهدی است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.