محمد جواد جمالی گفت: آمریکایی‌ها بدلیل ضربه‌ای که در موضوع سقوط پهپادشان از ایران خورده‌اند هنوز بُهت زده هستند و اظهارات اخیرشان درباره تحریم و توقیف نفتکش هم نشان دهنده این است که به دنبال قدرت نمایی هستند تا جایگاه بین‌المللی خود را بهبود ببخشند.

 تهدید به توقیف نفتکش ایرانی در راستای تروریسم اقتصادی است/ آمریکایی‌ها به دنبال قدرت نمایی هستند تا جایگاه بین‌المللی خود را بهبود ببخشند

محمد جواد جمالی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار «قدس آنلاین»، در واکنش به تحریم نفتکش ایرانی آدریان دریا از سوی وزارت خزانه داری آمریکا و ادعای مقامات این کشور مبنی بر توقیف نفتکش، اظهار داشت: آمریکا در موضوع نفتکش و سیاسی کردن پرونده آن شکست حقوقی خورد و دیدیم که دادگاه جبل الطارق نیز پس از بررسی های لازم رأی به آزادی نفتکش داد و درخواست آمریکا را در این باره رد کرد. آمریکایی ها عادت دارند که کشورهای غیر همسو با خودشان را از طریق قوانین بین المللی بکوبند، اما در این موضوع زمانی  که بهره گیری از قوانین پاسخ نداد آنها هم به قلدری، تحریم نفتکش و تهدید به توقیف نفتکش روی آوردند.

محمد جواد جمالی همچنین ادامه داد: آقای بولتون هم در همین راستا صراحتاً عنوان کرد که توقف نفتکش ایرانی از سوی انگلیس در واقع هدیه‌ای به آمریکا بود، بنابراین مشخص است که بحث آمریکایی‌ها بحث حقوقی نیست. من معتقدم آمریکایی‌ها بدلیل ضربه‌ای که در موضوع سقوط پهپادشان از ایران خورده اند هنوز متحیر و بهت زده هستند و اظهارات اخیرشان درباره تحریم و توقیف نفتکش هم نشان دهنده این است که به دنبال قدرت نمایی هستند تا اعتبار و جایگاه بین المللی خود را بهبود ببخشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: البته ما هم از ظرفیت های بین المللی خودمان در مقابل دشمنی های آمریکا استفاده خواهیم کرد. بعد از اینکه جبل الطارق استدلال آمریکا را درخصوص نفتکش ایرانی نپذیرفت آمریکا هم  تمام خدمه کشتی را تحریم کرد، به همین دلیل خدمه از نفتکش بیرون آمدند و کشتی بدون تیم ناوبری شد و کاپیتان آن تغییر کرد.

نماینده مردم فسا تصریح کرد: تحریم نفتکش آدریان دریا و تهدید به توقیف آن در واقع در راستای تروریسم اقتصادی است که آمریکایی‌ها دنبال می کنند و این اقدام آنها نوعی راهزنی دریایی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.